Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var sykemeldt 4-5 mnd pga bekken og diverse før fødsel, permisjon i 54 uker og nå etter 1 dag på jobb er jeg sjuk som ei rotte med vond hals og influensa og the works :(

Men kan ikke ta egenmelding før jeg har jobbet 1 mnd, MÅ ha sykemelding. Men mener jm sa noe om at man kan bare være sykemeldt så og så lenge, at hvis man er lenge sykemeldt før fødsel så har man ikke rett på sykemelding etterpå for da har man brukt den opp liksom..

Jeg skal ringe legen imorgen, men begynner på jobb klokka seks så lurte på om noen vet her inne hvordan det fungerer.. Får jeg sykemelding? ;)

Neida, men hva er reglene for hvor lenge man kan være sykemeldt? Og siden jeg har jobbet 1 dag får jeg da sykepenger av ny lønn ( hadde lønnsøkning jeg ikke fikk i perm) eller det gamle grunnlaget?

Ble langt og knotete dette, håper dere forstår hva jeg mener!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139735716-sykemld-permisjon-sykemld/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan være sykemeldt i totalt 52 uker før man må over på andre ytelser eller være friskmeldt i 26 uker for å opptjene ny rett på sykepenger. Nå har jo du hverken vært sykemeldt i 52 uker eller fått andre ytelser (annet enn foreldrepenger da) Om du har begynt i samme jobb som før permisjonen tror jeg du IKKE trenger å jobbe deg opp rett til å ta ut egenmeldinger, dette gjelder kun når man begynner i en ny jobb.. Sykemelding kan du forsåvidt også få om det er behov for det... Håper dette svarte på det du lurte på!

Nei, dette er ikke riktig.

Vanligvis må man ha vært i jobb i 2 mnd for å kunne bruke egenmelding. Etter foreldrepermisjon må man ha vært i jobb i 4 uker for og kunne bruke egenemelding.

Så dersom man blir syk før det har gått 4 uker må man få sykemelding.

Hvordan er reglene for sykemelding

Om man er sykemeldt i 4 mndr før fødsel og blir sykemeldt i det jobben starter opp igjen er man da nullstilt ?

Hvordan telles det

Er sånn at om man er sm i 20 uker for så å være i jobb i 20 uker så har man bare 32 uker igjen være sm på ?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...