Gå til innhold

Gravid igjen!Litt forvirret men egentlig glad!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da viste det seg med hjelp av 3 tester at jeg er gravid igjen.Vet ikke hvordan jeg føler meg,litt forvirret,gruer meg til en del ting som kommer i forbindelse med graviditet/fødsel,føler meg urettferdig i forhold til lille gutten min som er nesten ett år.Kanskje skulle vi vente og bruke litt mer tid med ham...sånt kan ikke planlegges,men men.Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare meg både psykis og fysisk,selv om lille man skal i bh fra august.Nå er jeg i ubetalt permisjon siden vi har ikke fårr bh plass.Lurer om jeg får foreldrepenger når jeg egentlig skla begynne i jobben,hvilke rettigheter har jeg...så mye jeg lurer på nå. Hvordan her dere det som i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke så mye om det rent praktiske/ økonomiske ved situasjonen, men ville bare si gratulerer så mye m graviditeten! Og husk, du har jo hele 9 mnd med lille gutten din før den nye babyen kommer, det er jo en god stund det tross alt:) Masse lykke til ihvertfall, og håper du får et behagelig sv.skap uten for mye plager!

Skrevet

Du må ha jobbet(hatt inntekt) 6 av de 10 siste mnd så om du går i ulønnet perm nå og ikke skal begyne å jobbe før i august blir det nok engangsstønaden på deg.

Lykke til.

Skrevet

mphs:regnes ikke permisjon som "jobb"? at du kan utvide den pga nytt barn?

lurer litt, for jeg vil egentlig ha to tette..men med luselønna jeg jobba meg opp til så skjer nok ikke det..

Skrevet

jo permisjonen regnes som lønn og du kan utvide den, men hun har ulønnet permisjon fram til august. så derfor teller ikke det.

Skrevet

Ring NAV og spør dem, de har alle opplysningene om din permisjon, og kan evt fortelle deg hvor mye du må jobbe for å få rett på ny runde med utbetaling!

Det er visst nye regler ute og går! 6 av 10 mnd gjelder ikke lengre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...