Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 den jeg lager er det masse olje og eggeplomme i, sunt i små mengder, kanskje...? olje er jo sunt fett, men er eggeplommer sunt egentlig?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Det er ikke direkte usundt om du har valgt rett olje å lage det av, men det er veldig mye kcal i det så ikke bra om du slanker deg.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Majones er noe av det feteste du kan få i deg.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 Hvis du med "hjemmelaget" mener å bare tilsette hvitløk til ferdig majones så forstår jeg kanskje hvorfor du lurer på det, men om du lager aiolien fra bunnen så ser du vel at det stort sett består av olje.Olje er ikke akkurat slankemat. Jeg syntes bare at dette var rart. Aioli er selvsagt utrolig fetende, og heller ikke bra med tanke på kolestrol. Hvis du vet såpass lite om sunt kosthold så burde du kanskje lese litt mer om emnet om du skal klare å gå ned i vekt.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 Ca. 100 kcal per skje. Ikke slankemat, nei.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #7 Skrevet 2. mars 2009 Majones er ikke fetene. Det er fett, og det inneholder ikke så masse kalorier. Jenter, det er kaloriene dere legger på dere av. Og du anonyme 16:56 det er IKKE 100 kcal per skje. Men som sagt alt med måte :-) Jeg er nettopp ferdig med en lav karbo diett som har bestått av majones, egg, bacon osv og har gått ned 7 kg :-)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #8 Skrevet 2. mars 2009 Ja men det er en kur som består i at du skal kutte ut alt sukker vedsidna. Det er ikke fettet som gjør deg slank, det er fraværet av sukker. sukker gjør at du legger på deg det fettet du får i deg , f.eks majo. Dermed drister jeg meg til å kalle majones for ekstremt fetende. en tommelfingerregel er å ikke spise varer med mer enn 25%fett pr 100 ml. Majones har rundt 80%... Bon apetite.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #10 Skrevet 2. mars 2009 Det ER ca. 100 kcal per skje med aoili, ja! Dust! http://www.annecollins.com/calories/calories-sauces.htm
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #12 Skrevet 2. mars 2009 Det er ikke likhetstegn mellom slankene og sunt! Å leve på vann og avispapir er slankene, men ikke spesielt sunt. Om hvitløksmajones er slankene er vanskelig å svare på, kommer ann på hvordan den tilberedes og hvilket konsept du bruker når du skal slanke deg.
Anonymor Skrevet 2. mars 2009 #14 Skrevet 2. mars 2009 Du er dum! Nei du er dum! Neeeei duuuuu er dum!! Hyyyyl! Skulle sannelig tro at de fleste her inne enda er på ungdoms skolen ...
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #15 Skrevet 2. mars 2009 Aioli er nydelig - men fett. En god erstatning kan du lage av et beger mager kesam, hvitløk, salt, litt sukker, litt sitronsaft og en ss lettmajones.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå