HTC Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Har kyllingfileer og Tikka Masala saus på glass. Er det kun det man har eller putter dere oppi frossne eller friske gr.saker i tillegg? Skal ha ris og Nanbrød til.
annemor80 Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Jeg syns det er godt å gjøre sånn som de gjør på noen restauranter, steke rødløk og evt paprika på sterk varme i noen minutter og servere ved siden av. Ellers har jeg aldri funnet noen grønnsaker jeg syns passer bra oppi der...
Pysa Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Jeg lager mye pakistansk/indisk mat, og jeg syns det er godt med mye grønnsaker til. Blomkål passer godt i gryteretter, bare ha den i de siste minuttene så den ikke blir myk. Gulrøtter er også godt i. Ellers er jo salat ved siden av alltid godt.
HTC Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2009 Ok, så det er en dårlig ide å blande inn en pose frossen wokblanding evt servere ved siden av? Har aldri laget dette før. Vi er 3 voksne og to barn under år som skal spise. Holder det med 5 kyllingfilleer og to glass Tikka Masala?
HTC Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2009 Ville du puttet gr.sakene oppi sausen/kyllingen eller ville du servert ved siden av?
Pysa Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 Jeg ville puttet dem oppi, men jeg ville ikke laget med glass, da. Her lages det fra bunnen av - det er godt, det!
Pysa Skrevet 2. mars 2009 #7 Skrevet 2. mars 2009 wokblanding ved siden av trenger ikke bli så verst - du må gjerne frese den med litt fennikelfrø eller malt karve om du har.
HTC Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 2. mars 2009 Har ikke valg, må bruke glass. Har merket Patak`s Tikka masala medium. Bak på glasset står det at jeg skal dele kyllingen i terninger og la det putre med sausen i 20 min. Skal man ikke steke kyllingen først?
HTC Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 2. mars 2009 Da skal jeg se om jeg har fernikkelfrø eller malt karve. Kan jeg bruke begge deler?
Pysa Skrevet 2. mars 2009 #11 Skrevet 2. mars 2009 Du kan brune den hvis du vil. Pataks-sausene kan være litt sterke, bruk rømme eller yoghurt i sausen hvis dere er uvant med sterk mat.
Pysa Skrevet 2. mars 2009 #12 Skrevet 2. mars 2009 Det kan du godt. Gjerne litt gurkemeie for fargens skyld.
meg & to små vampyrer Skrevet 2. mars 2009 #13 Skrevet 2. mars 2009 Jeg har alltid grønnsaker til. Eller i da. Løk, purre, paprika, gulrot er greie oppi.
HTC Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #14 Skrevet 2. mars 2009 Jeg har nå surret kyllingbiter, skal disse saltes og pepres før jeg heller sausen i? Jeg velger å ha wokblanding ved siden av. Har kun hel karve av anbefalt krydder, bør jeg da droppe dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå