Gå til innhold

Skal jeg ha grønnsaker til Tikka Masala?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kyllingfileer og Tikka Masala saus på glass. Er det kun det man har eller putter dere oppi frossne eller friske gr.saker i tillegg?

Skal ha ris og Nanbrød til.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg syns det er godt å gjøre sånn som de gjør på noen restauranter, steke rødløk og evt paprika på sterk varme i noen minutter og servere ved siden av. Ellers har jeg aldri funnet noen grønnsaker jeg syns passer bra oppi der...

Skrevet

Jeg lager mye pakistansk/indisk mat, og jeg syns det er godt med mye grønnsaker til. Blomkål passer godt i gryteretter, bare ha den i de siste minuttene så den ikke blir myk. Gulrøtter er også godt i. Ellers er jo salat ved siden av alltid godt.

Skrevet

Ok, så det er en dårlig ide å blande inn en pose frossen wokblanding evt servere ved siden av? Har aldri laget dette før.

Vi er 3 voksne og to barn under år som skal spise. Holder det med 5 kyllingfilleer og to glass Tikka Masala?

Skrevet

Ville du puttet gr.sakene oppi sausen/kyllingen eller ville du servert ved siden av?

Skrevet

Jeg ville puttet dem oppi, men jeg ville ikke laget med glass, da. Her lages det fra bunnen av - det er godt, det!

Annonse

Skrevet

wokblanding ved siden av trenger ikke bli så verst - du må gjerne frese den med litt fennikelfrø eller malt karve om du har.

Skrevet

Har ikke valg, må bruke glass. Har merket Patak`s Tikka masala medium.

Bak på glasset står det at jeg skal dele kyllingen i terninger og la det putre med sausen i 20 min. Skal man ikke steke kyllingen først?

Skrevet

Da skal jeg se om jeg har fernikkelfrø eller malt karve. Kan jeg bruke begge deler?

Skrevet

Du kan brune den hvis du vil. Pataks-sausene kan være litt sterke, bruk rømme eller yoghurt i sausen hvis dere er uvant med sterk mat.

Skrevet

Det kan du godt. Gjerne litt gurkemeie for fargens skyld.

Skrevet

Jeg har alltid grønnsaker til. Eller i da.

Løk, purre, paprika, gulrot er greie oppi.

Annonse

Skrevet

Jeg har nå surret kyllingbiter, skal disse saltes og pepres før jeg heller sausen i?

Jeg velger å ha wokblanding ved siden av. Har kun hel karve av anbefalt krydder, bør jeg da droppe dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...