Venterbabyjuli10 Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Hvordan gjorde dere det? Hvor gammelt var barnet og hvor mange netter tok det før det var "greit" ?? Tenkte å nattavvenne gutten vår nå, han er 7 mnd og våkner 3-4 ganger for pupp på natta enda han spiser masse om dagen.. Tror ikke han kan være sulten om natta, men mer kosen.. Gruer meg skikkelig...
¤Jegblirmammaigjen¤ Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Vi gjorde det for 14 dager siden mens vi var på hyttetur med mine foreldre. Mamma og pappa hadde han inne på sitt soverom om natten, slik at han ikke skulle kjenne lukten av meg..og det gikk strålende allerede fra første natten, ingen skriking eller noe. Han sover nå fra ca 19 til 07, må kanskje gi han smokken en gang eller to, men ellers ikke noe. Han er syv mnd og to uker nå
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 alex var rundt 6-7 mnd. Gikk veldig bra, for han begynte på egenhånd:p Han sov natten gjennom helt av seg selv 3 netter på rad, så da tok vi det som et tegn. det ble noe gråt de neste nettene, men vi ga ham bare smokken, også var det gjort:) Tok ca 5 dager. Var bare konsekvent og ga ham ingenting. Men hvis det er veldig vanskelig kan du la ham ha en vannflaske i senga, hvis han klarer å drikke selv da, så kan han drikke selv hvis han blir tørst. Min søster gjorde dette med sin datter:)
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Lillegutt blir 7 mnd om en uke, og vi gjorde det i helgen. Jeg sov på gjesterommet, men det var mest fordi jeg hoster så jeg vekker både mann og barn ) Men det var nok lurt at han ikke kunne lukte hverken mamma eller melk, tenker jeg. Litt gråting 2 netter, men roet seg fort. I natt sov han fra 19 til 06 )
MammaTilToSmå Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 Gutten min var 7 mnd når jeg avvente han på natten. Inntil da fikk han pupp annenhver time døgnet rundt. Huff! Men det var kun den første natten som var værst. Da protesterte han veldig, men sovna innimellom, våkna og sutra/gråt litt, sovna igjen. Allerede andre natten var det mye bedre. Etter det har han ikke fått mat på natten, bare smokk (som han faktisk begynte med når han var 7 mnd fordi han ikke ville ha den før det!!) Appetitten gikk også betydelig opp på dagtid etter dette fordi han da var mer sulten på dagtid. Nå er han snart ett år og vi sover som regel godt hele natten.
Venterbabyjuli10 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2009 Takk for svar alle sammen. så heldige dere er som er ferdige med det og at det er gått så greit.. Huff gruer meg, for lillegutt er veldig avhengig av puppen og ser bare hvis det ikke går fort nok om natta griner han godt... Men men, en dag må en jo gjøre det, så like godt å sette igang snart...
KarinB Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 prøv å legge han på eget rom først iallefall. hvis du ikke har muligbet til det så legg deg selv på den siden av sengen som er lengst bort fra han. Deretter er det bare viljestyrke og det å være konsekvent. tok 3 netter for oss da han var 6 mnd og en uke. Men du må ikek finne på å gi opp og gi han pupp! Tilby vann eventuellt. Ta det i en helg når mannen din er hjemme, og la han gå inn og ut til han. da skjønner han kanskje at det ikke er noe meieri som er åpent nattestid! hehe
lillespire08+10 Skrevet 3. mars 2009 #8 Skrevet 3. mars 2009 Tenkte å nattavvenne gutten vår i natt... spent:) gruer meg litt også.. regner med det blir mye sutring/skriking, og at han våkner ofte... vi får se! Er pappan som skal ta støyten stakkar... Lykke til til deg også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå