Gå til innhold

Blande flytende parafin i melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om jeg kan blande flytende parafin i melk?

Fortsetter under...

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Hva i all verden skal du med flytende parafin? Hehe, høres farlig ut...

Skrevet

Funker dårlig det. Når barnet har drukket opp melken på flasken, ligger parafinen igjen. Men hvis det er fra kopp, da går det kanskje. Hvor gammelt er barnet?? Vi pleide å blande det ut i grøten eller i middags maten.

Skrevet

Parafin?! Hva i all verden skal det være godt for??

Skrevet

Parafin er regulerende ved treg mage/forstoppelse ;o)

Skrevet

seriøst?

hørtes skummelt ut synes nå jeg da...

ville prøvd malt og svisker til den store gullmedaljen før parafin...

Annonse

Skrevet

Helt seriøst, fåes kjøpt på apotek :o) Medisinsk parafin er mye brukt ved langvarig forstoppelse dersom andre ting ikke fungerer, og tro meg malt og svisker er forsøkt :o)

Skrevet

Er helt ufarlig å bruke ja. Er ikke akkurat vanlig parafin heller da. Er renset parafin som fåes kjøpt på apoteket. Har brukt det tilsmåen her hjemme ved forstoppelse, og ingen ting annet funket. Var barnelegen på barneklinikken som anbefalte oss det. Malt og svisker funker ikkje ved alvorlig forstoppelse...

Skrevet

Flytende parafin vil legge seg som et eget lag i kopp eller flaske om du prøver å blande det i melk.

Vi pleide blande det i melkeflaska, men hadde i mindre melk enn vanlig, for så lenge h*n drikker opp alt i flaska, så er det jo greit. MEn dersom det blir igjen litt, så er det parafinen som ligger igjen, da den skiller seg fra melka.

Vi bruker nå et lite medisinbeger, og har parafin sammen med bittelitt sanasol, så drikker vår toåring opp det. Hun ville etterhvert ikke ha melk når vi blanda det sammen.

Skrevet

Ok! Da lærte jeg noe nytt i dag også.. Hva skulle jeg ha gjort uten DIB? :) Hehe..

Skrevet

ah... ok... det roet nervene litt.. hehe..

lærte noe nytt idag også! fantastisk!

Skrevet

Det er bedre å blande det i grøt eller fruktmos, lettere å blande da. I melk så flyter det bare på toppen.

Gjest lillehi
Skrevet

Vi varmet opp melken og blandet parafinen i før vi satte den i mikroen. Fungerte kjempefint det! Men er ikke noe greit i kald melk!!

Annonse

Skrevet

HAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg holdt på å le meg ihjel av svaret til hun som sa at det funket dårlig og at de pleide å blande det i grøten. Var helt sikker på at det var et sarkastisk svar.

HAHAHAHA!!! Og så var det tydeligvis seriøst!

Måtte til og med lese det opp for mannen her. :oD

Jaja.... man skal lære mye på DIB :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...