♥ Snøblomst ♥ Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Noen som vet om jeg kan blande flytende parafin i melk?
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Hva i all verden skal du med flytende parafin? Hehe, høres farlig ut...
Har tre søte små Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Funker dårlig det. Når barnet har drukket opp melken på flasken, ligger parafinen igjen. Men hvis det er fra kopp, da går det kanskje. Hvor gammelt er barnet?? Vi pleide å blande det ut i grøten eller i middags maten.
Gjest Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Parafin?! Hva i all verden skal det være godt for??
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2009 Parafin er regulerende ved treg mage/forstoppelse ;o)
Nattinatta Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 seriøst? hørtes skummelt ut synes nå jeg da... ville prøvd malt og svisker til den store gullmedaljen før parafin...
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. mars 2009 Helt seriøst, fåes kjøpt på apotek ) Medisinsk parafin er mye brukt ved langvarig forstoppelse dersom andre ting ikke fungerer, og tro meg malt og svisker er forsøkt )
Har tre søte små Skrevet 2. mars 2009 #8 Skrevet 2. mars 2009 Er helt ufarlig å bruke ja. Er ikke akkurat vanlig parafin heller da. Er renset parafin som fåes kjøpt på apoteket. Har brukt det tilsmåen her hjemme ved forstoppelse, og ingen ting annet funket. Var barnelegen på barneklinikken som anbefalte oss det. Malt og svisker funker ikkje ved alvorlig forstoppelse...
dåsa06 Skrevet 2. mars 2009 #9 Skrevet 2. mars 2009 Flytende parafin vil legge seg som et eget lag i kopp eller flaske om du prøver å blande det i melk. Vi pleide blande det i melkeflaska, men hadde i mindre melk enn vanlig, for så lenge h*n drikker opp alt i flaska, så er det jo greit. MEn dersom det blir igjen litt, så er det parafinen som ligger igjen, da den skiller seg fra melka. Vi bruker nå et lite medisinbeger, og har parafin sammen med bittelitt sanasol, så drikker vår toåring opp det. Hun ville etterhvert ikke ha melk når vi blanda det sammen.
Gjest Skrevet 2. mars 2009 #10 Skrevet 2. mars 2009 Ok! Da lærte jeg noe nytt i dag også.. Hva skulle jeg ha gjort uten DIB? Hehe..
Nattinatta Skrevet 2. mars 2009 #11 Skrevet 2. mars 2009 ah... ok... det roet nervene litt.. hehe.. lærte noe nytt idag også! fantastisk!
Gjest Skrevet 2. mars 2009 #12 Skrevet 2. mars 2009 Det er bedre å blande det i grøt eller fruktmos, lettere å blande da. I melk så flyter det bare på toppen.
Gjest lillehi Skrevet 2. mars 2009 #13 Skrevet 2. mars 2009 Vi varmet opp melken og blandet parafinen i før vi satte den i mikroen. Fungerte kjempefint det! Men er ikke noe greit i kald melk!!
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 2. mars 2009 #14 Skrevet 2. mars 2009 HAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg holdt på å le meg ihjel av svaret til hun som sa at det funket dårlig og at de pleide å blande det i grøten. Var helt sikker på at det var et sarkastisk svar. HAHAHAHA!!! Og så var det tydeligvis seriøst! Måtte til og med lese det opp for mannen her. :oD Jaja.... man skal lære mye på DIB )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå