MammaKos Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Etter man er ferdig med å fullamme (ca 6 mnd), skal babyen da ha følgende: - pupp morgen - grøt og vann - middagsglass - nattagrøt og vann - pupp kvelds Skal en baby som ikke fullammes ha mme..? I så tilfelle - hvor mange ml pr dag skal de ha..? Dette er forvirrende....
Frøken Freken Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Jeg syns og det er forvirrende. Min plan er som følger mme + frokostgrøt lunsj mme - og litt fruktmos middag (på sikt) kokt potet/ annen grønnsak med litt saus grøt + mme mme og i seng Jeg ammer ikke - men du som ammer behøver ikke gi mme.
blockarella Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Min lillegutt er 5,5 mndr, og slik er min matplan nå.. mm morgen mm formiddag mme + grønnsaksmos/fruktmos mm mme grøt, mm og mme om kvelden Jeg gir mme fordi min melk ikke holder lenge nok for lillegutt. Så innimellom får han en flaske slik at jeg kan få "fyllt opp" puppene igjen... ;-) Begynte med grøt om kvelden som første måltid, deretter økte jeg med grønnsaker eller frukt midt på dagen. Om kvelden gir jeg mme til slutt fordi lillegutt ikke blir helt mett på bare mm. Mengden varierer fra dag til dag, han får så mye han vil ha... Så lenge babyen din er fornøyd og du har nok melk trenger du ikke gi mme. :-) Min HS sa at det ofte var enklest å begynne med grøt ettersom det liknet mest på grøt, men at man like gjerne kunne begynne med moste grønnsaker om man ville. Lykke til... :-)
A og G Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Her gjør vi sånn her: - Pupp morgen - Mellommåltid med litt frukt med yoghurt eller no sånt - Pupp + grøt og vann til lunch - Pupp + middagsglass og vann - Pupp + kveldsgrøt Men fant i en bok en sånn her oversikt over forslag til "meny" i løpet av dagen og der står det: Gjennom hele dagen: Amming etter din og barnets egen rytme Frokost: Morsmelk og/eller mme Mellommåltid: Mormelk og/eller mme og/eller fruktpure Lunch: Mormelk og/eller mme, grøt, fruktpure Middag: Mormelk og/eller mme, middagsglass (eller hjemmelaget da) Kvelds: Mormelk og/eller mme, grøt. Dette er da fra nestle sin egen bok, så er nok litt sånn "reklame", men har lest en lignende oversikt i en bok jeg fikk hos jormor og den så sånn ut den også. Finner bare ikke boka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå