Glad tobarnsmamma Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Jeg ville gjerne ammet mer enn jeg gjør nå... Hun får 3 måltider mat per dag nå, to med grøt og et med middag. Hun vil ikke die etter å ha spist mat først, er nok mett. Så da blir det bare en amming på dagtid... Men hun drikker før hun legger seg, og 2-3 ganger på natten... Er det nok?
playground princess Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Jenta mi er litt over 8 mnd. Det er veldig forskjellig hvor ofte jeg ammer på dagen... Prøver å gi henne måltider rett etter en hvil, sånn at hun er "sulten nok" til litt pupp før neste hvil. Ammer en gang om natten (endelig, etter en periode med hver 2.-3. time!). Jeg spurte på helsestasjonen på 8 mnd gruppe hvordan en skulle vite om en ammet nok, men der mente de at behovet ikke var såå stort nå når de fikk annen mat og vann til maten. (dette var det derimot en vikar som sa, sykepleier ikke helsesøster)
Tonen Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Fungerer det ikke å tilby litt melk før grøt og middag da? Feks bare en pupp før hvert måltid? Hvis ikke er det nok ingen krise. Hun får jo i seg morsmelk uansett, om du skulle ønske mengden var større.
herola Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Min på 7 mnd spiser også 3 måltider fast føde om dagen + vann. Hun har blitt mindre interessert i amming de siste ukene, ammer nå litt før hvert måltid (dier ikke så mye) og to ganger uten om dette som hun spiser bra med melk. Ammer også et par ganger om natten og da spiser hun veldig bra. Vil tydeligvis ikke ha mer enn dette og må ofte lure i henne puppen på dagtid. Men så lenge hun virker fornøyd, så bør jeg vel ikke bekymre meg og stresse med det.
rampete robin Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 Får mm morgen, midt på dagen og kveld. Har ikke prøvd å tilby han til de andre måltidene, for synes det er behagelig å kunne ha mange timer fri slik at han kan være uanhengig av meg og motsatt. Men ønsker du å gi mer mm, så kan du prøve før måltidene med fast føde. Kanskje hun har mer lyst på da?
*En rosa og en blå* Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 Her ammes det 4-5 ganger i løpet av dagen, og kanskje 1 gang i løpet av natten. Vår dag ser omtrent slik ut (ca-tider): 7.30: mm 9.30: mm før formiddagslur 12.30: 1/2 banan eller 1/2 porsjson grøt, samt litt fruktmos 13.30: mm før ettermiddagslur 16.00: mm 17.00: 1/2 porsjon grøt, samt litt fruktmos 18.30: mm før legging Noen ganger sover hun hele natten, og noen ganger får hun pupp 1 gang i løpet av kvelden eller natten.
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Lillegutt (7 mnd om en uke) er veldig glad i puppen ennå, og vår dag ser omtrent slik ut: 0700: mm 0930: mm 1230: grøt + evt litt vann 1500: mm 1730: middagsglass & evt vann 1830: mm og så natta Har akkurat vent ham av med å drikke om natten (han har kun drukket én gang pr natt), og det har gått strålende )
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 3. mars 2009 #8 Skrevet 3. mars 2009 ...forresten får han også som oftest fruktmos etter både lunsj og middag )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå