Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #1 Del Skrevet 2. mars 2009 Hei, håper noen kan hjelpe meg: Jeg er under utdanning nå og har termin 4. juni. Er egentlig ferdig utdannet, men skal søke videreutdanning til høsten for å beholde retten til fødselsstipend. Er usikker på om jeg skal forsøke å ta dette studiet, eller om jeg vil søke permisjon fra det. Har snakket med lånekassen, og vet at jeg da har rett på fødselsstipend 3 uker før og 39 uker etter fødselen. Vet at det ikke stilles krav til progresjon i perioden man mottar fødselsstipend, men denne perioden går for min del ut i starten av mars 2010. En eksamen vil jo eventuelt være etter dette.. Vil det si at jeg mister fødselsstipendet hvis jeg ikke tar, eller stryker på eksamen våren 2010?? Tenker at en mulighet kan være å søke permisjon fra studiet høsten 2009 og våren 2010, men da starter jo eventuelt permisjonen 2 mnd etter fødselen..går det an? Eller må permisjonen starte 3 uker før fødselen? Håper noen kan hjelpe meg ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139734926-termin-4-juni-s%C3%B8kt-videreutdanning-%C3%A5ret-0910-m%C3%A5-jeg-best%C3%A5-denne-n%C3%A5r-eksamen-faller-etter-de-42-ukene-med-f%C3%B8dselsstipend/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå