Precious Cargo Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Gutten min har fått mme siden han var 2 uker gammel, nå er han 10. Den siste halvannen uka har han plutselig begynt å nekte å ta flaska... Han vrir seg unna, spytter ut smokken, svelger ikke så alt bare renner ut og hyler som en stukken gris. Har prøvd å vente, men da blir han så sulten at alt blir mye verre. Eneste som hjelper nå er å bære han til han roer seg, slå på kjøkkenspringen for fullt så han har noe annet å konsentrere seg om og lirke flaska inn uten at han merker det. Da spiser han alt, så er garantert sulten. Han er slik til alle måltider nå og jeg er i ferd med å bli gal.... Spesielt om natta er det tungt. Har prøvd å bytte til str 3, men akkurat samme skjedde da. Noen tips please?
Carina_1975 ❤ 2 kjekke gutter Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Vet hvordan du har det. Poden her er 3,5 mnd og oppfører seg på akkurat samme måte. Vi har også byttet størrelse på tuten, og veksler nå litt frem og tilbake for å se om det er det som forårsaker ugreien. Men det ser ikke slik ut. Jeg vet han er sulten, og det rumler i magen, men han nekter bare å spise. Og når han spiser, spiser han mindre enn før. Han er forkjølet, så jeg avventer en stund for å se om matlysten øker når forkjølelsen er over. Hvis du(eller noen andre) kommer over noe som hjelper så er jeg interessert.
Maya_1 Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 Ååå, jenta mi på 9 uker har begynt akkuratt slik siste uken! Har fortsatt samme kampen, så vil også ha råd. Fortvilende å ikke skjønne hva som er galt, og hva jeg burde gjøre. Har prøvd å bare få i henne mest mulig, når hun halvsover så drikker hun nesten normalt, men søvn er også tullete om dagen. Skriker hele tiden, og virker unektelig ganske sulten selv om hun nekter å spise.
Precious Cargo Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. mars 2009 Blæ.. streiken er fortsatt i sving her... Har bytte til str 3 på smokkene permanent nå og det er kanskje 20% bedre, men det er fortsatt en kamp hvert måltid. Merker det samme som deg, Maya: han spiser bedre om natta i halvsøvne. Litt greit å vite egentli - så er det pga viljen og ikke fordi han har vondt noe sted at han streiker. Men: er fortsatt VELDIG mottagelig for gode råd....
Maya_1 Skrevet 14. mars 2009 #5 Skrevet 14. mars 2009 Vi kom vel til at vi bare skulle slappe av og la henne spise det hun ville, så se om det gikk seg til. Og nå begynner det å hjelpe her Hun spiser ikke like mye som før enda, men det er ihvertfall ingen kamp å få i henne et minimum av melk om dagen. Og det øker. Så ble jo litt å gå tilbake til start på matrutinene, men ser faktisk ut som hun er på vei inn i de samme rutinene igjen. En stykk litt mindre bekymret mor her
Maya_1 Skrevet 14. mars 2009 #6 Skrevet 14. mars 2009 Jo eneste vi aktivt prøvde å gå inn for var å drøye måltidene. Når hun spiste så lite ble hun jo så fort sulten igjen, men prøvde å drøye litt mer mellom hver gang for å få opp apetitten. Vet ikke om det hadde noe å si da..
Lykketroll med 2 småtroll Skrevet 15. mars 2009 #7 Skrevet 15. mars 2009 Vi har periodevis en veeeeldig omtesndelig liten gutt. Kanskje å bytte stilling hjelper? Det gjør det hos oss. - Satt i bilstolen og bindt fast (høres fælt ut, men han liker seg veldig godt i bilen/stolen). - Bærende rett og og ned lissom, sittende på armen - Liggende og se på f.eks tv, eller en leke jeg dingler med - og ikke mindst i søvne. Da spiser han bra! Nå er han veldig forkjølet så matlysten er dårlig. Håper det tar seg opp snart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå