Gå til innhold

Jeg har vondt i halsen, men bare på ene siden ... redd for kreft.. noen leger eller andre som kan berolige meg eller vet noe?

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat vært skikkelig forkjølet, og trodde kanskje at det er derfor jeg har vondt i halsen. Men nå har det gått et par dager siden jeg ble frisk, og halsen er fortsatt vond. Men den er kun vond på høyre side i svelget, mest oppe men litt nede av og til. Noen ganger er det en stikkende smerte, hele tiden en ubehagelig følelse. Når jeg svelger kjennes det ut som det sitter fast noe der...

Jeg er nå helt sikker på at jeg har fått kreft, og jeg blir helt handlingslammet. har en sterk legeskrekk fra før, og tør ikke bestille time i frykt for at de skal finne noe!!

er det noen andre som har hatt en sånn følelse i halsen, men ikke hatt kreft?? jeg holder på å bli gal, jeg er så redd!!!!

Fortsetter under...

Oisann, det høres vanskelig ut å ha sånn sykdoms-angst at du blir vettskremt av å ha vondt i halsen.

Blir det bedre hvis du drikker noe varmt, eller spiser is? Om så bare litt bedre for en liten stund? Da er det nok bare sår hals, ikke kreft.

Vent en ukes tid eller to til, før du vurderer å ringe legen :-)

God bedring.

Ja, det er forferdelig vanskelig.. jeg har alltid hatt legeskrekk, men aldri vært redd for sykdom. Men den siste tiden har jeg blitt helt idiot! Jeg leser alt jeg kommer over av sykdommer, symptomer, leser blogger skrevet av folk med kreft. det er jo så dumt, for da blir jeg bare enda reddere. men jeg klarer ikke la være.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg trenger hjelp tror jeg.

Jeg er på jobb, men skal prøve både is og varm drikke når jeg kommer hjem. Hvis det blir bedre for en liten stund, skal jeg slappe av litt.

Det som bekymrer meg er at det kjennes ut som det sitter noe i svelget når jeg svelger.. ahhhh, jeg blir snart gal. tror jeg må slutte å være i nærheten av pc med nett.

Du vet vel at det går an å få hjelp når sånne tanker tar så mye plass i livet at du synes de "blir i veien"?

"Fobi" er uttrykket som brukes når angst for ting eller situasjoner blir så sterk at det begrenser deg i hverdagen. Er legeskrekken eller denne nye skrekken for kreft så sterk?

I så fall finnes det hjelp å få - "tankefelt-terapi" kan være veldig effektivt.

Problemet er jo bare at en må gå til fastlegen sin for å få sånn hjelp...

(For øvrig får jeg ofte en sånn stikkende smerte, som om det sitter en flis på tvers i halsen, når jeg har sår hals. Da hjelper det med varm saft eller te..)

Du skal se du overlever frem til helga, i hvertfall ;-)

Annonse

Ja, jeg vet at det er mulig å få hjelp, og jeg tror jeg blir nødt til å søke hjelp. Jeg må bare vente litt og se om halsen blir bedre, slik at jeg ikke går til legen for å finne ut om jeg har kreft eller ikke. For da tør jeg ikke ringe tror jeg...

Jeg overlever nok frem til helga ja, hehe... hvis jeg ikke dør i en ulykke da. Tenker mye på det også skjønner du ..

Jeg er helt ute og kjøre, jeg vet det! Skal virkelig oppsøke hjelp!

Hei!

Jeg har også vært der du er....og er der innimellom enda. Men jeg vil bare gi deg et veldig godt råd, du MÅ oppsøke hjelp før disse tankene setter seg godt. Jeg vet alt om dette, jeg var livredd kreft, leste alle legesider jeg kom over, som deg også blogger skrevet av folk med kreft. Samtidig var jeg hos legen en gang i uka med nye kreftsykdommer, legen tok prøver, og det var et mareritt å gå og vente på svar.

Antidepressiva sammen med psykolog hjalp meg godt, men måtte slutta da jeg ble uplanlagt gravid. Og da kom tankene tilbake, nå er jeg 5 mnd på vei, og i morgen skal jeg ha min siste psykologtime :-) Kommer nok aldri til å bli helt kvitt disse tankene, men har lært meg til å leve med dem, og selv om det sikkert blir tøft innimellom fortsatt så har jeg fått det myyye bedre nå. Men hadde ALDRI klart det alene.

Dette var ikke helt svar på det du spurte om, jeg er helt sikker på at du ikke har kreft, men det er jo heller ikke kreft som er problemet ditt her.

Lykke til videre:-)

Klem fra en som vet hvordan du har det

hehehe... det er HELT sikkert streptokokker..

jeg har hatt det maaange ganger. det forsvinner IKKE av seg selv.

så gå til legen, han ser det på 1 sekund og gir deg penicillin.

smertene er nesten borte etter bare en dag. etter to dager pleier smertene være helt borte.

ikke noe å være redd for i hvert fall

Høres veldig ut som streptokokker. Har jeg hatt i over en mnd nå:-(

Gått på 3 kraftige penicillinkurer, uten hell. Er nå immun på den type penicillin...

Det er kjempe vondt! Så, dra til legen med deg, å fortelle legen om bekymringen din, så en profesjonell kan berolige deg med tanke på kreften du er redd for!:-)

Så må jeg bare skrike ut: IKKE DRIKK VARM DRIKKE når du har streptokokker. Halsen vil svelle opp enda mer, å du kan slite med å puste, samt at det blir myyye værre!!

Man skal helst suge på isbiter, å drikke iskald drikke så blodkarene trekker seg sammen!!:-)

LYKKE TIL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...