MammaKos Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Har begynt med 1 grøtmåltid om dagen (snart 5 mnd) Men, hvor mye er egentlig 1 posjon?
Mor Løvehjerte Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 På Nestle sine grøter står det hvor mye en porsjon er. 3/4 dl (altså 75 ml) pulver + væske (mm, mme eller vann avhengig av grøttype). Det gjelder de grøttypene jeg har vært borti i hvert fall.
Frøken Freken Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 15 g pulver og 3/4dl mme er 1 porsjon maisgrøt, ut fra Nestlè s pakke. Men jeg gir ca 10g pulver og 1 dl mme, + en dæsj fruktmos, og kaller det like fullt 1 porsjon. Kan ikke ha forventning heller om at min SNuppelure som er småspist når det gjelder mme (har aldri spist så mye som det står på nanpakken at de skal) skal spise like mye som alle andre når det gjelder grøt.
MammaKos Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2009 Bruker du bare en elektronisk vekt da, for å finne ut grammet? Gir du med fruktmos bare for å få en litt mer spennende smak?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 Jeg bruker Nestle sin maisgrøt, men siden snuppa liker grøten litt tynnere nå sånn helt i starten, bruker jeg ca 50-60 ml pulver til 100 ml mme. Måler bare opp pulveret ved å helle det i tåteflaska, for den har jo fine ml-mål!
MammaKos Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2009 Selvfølgelig! Det er jo kjempelurt! Hvorfor skal man gi glutenfri grøt? Når kan man gi grøt med det?
Frøken Freken Skrevet 2. mars 2009 #7 Skrevet 2. mars 2009 Jeg har bare veid grøtpulveret en gang - jeg gir 4 store teskjeer, det er ca 10g.
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 2. mars 2009 #8 Skrevet 2. mars 2009 Gutten min er også snart 5 mnd men har ikke begynt med grøt ennå pga helsesøster sa at vi skal vente til 6 mnd.Men jeg tenkte å starte snart for han er ikke så glad i mme lengere.Begynte du med smaksprøver først eller?.Han er så sutrete for tiden så jeg tenkte kansje at han trenger litt mere mat enn melk
Frøken Freken Skrevet 2. mars 2009 #9 Skrevet 2. mars 2009 Det er vel strengt tatt du som bestemmer om du skal begynne med grøt - ikke helsesøster? Har lest på sh-dir sine sider at mme-barn kan starte med grøt fra 4¨måneder, så jeg forstår ikke helt hvorfor helsesøster vil vente. Uansett - begynte med smaksprøver, ja. En skje, så to, så tre. Skal se om jeg finner link til det om grøt.
Frøken Freken Skrevet 2. mars 2009 #10 Skrevet 2. mars 2009 Når spedbarnet er seks måneder gammelt, bør fast føde gradvis introduseres som tillegg til morsmelken, slik at behovet for energi og næringsstoffer dekkes. Noen barn kan ha behov for fast føde før seks måneders alder, men introduksjon bør skje tidligst ved fire måneders alder. Barn som ikke får morsmelk, kan introduseres til fast føde ved 4-6 måneders alder. Her - dette er tatt fra matprotalen.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå