Gå til innhold

Melkeintoleranse??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 1 år har ikke sovet en hel natt noen gang.Er det noen som kan dele erfaringer med meg ang melkeintoleranse?Han har alltid slitt med hard mage og søvn.Fåttmme fra 2mnd.

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn har laktoseintoleranse. Første indikasjon var at han sov veldig lite fra han var nyfødt. Jeg ammet han, men drakk melk. Da jeg sluttet å drikke melk ble han bedre.

Han sliter med hard mage og masse illeluktende luft. Smerter og kramper i magen er også vanlig for han hvis han får i seg melk.

Prøv et mme som ikke er kumelkbasert.

• 2 uker senere...
Skrevet

Minsten min har melkeinntoleranse, reagerer på proteinet i kumelka. Han sov også dårlig om natta. Han hadde mye luftsmerter og diare..

Etter å ha stått på helt melkefri diett en stund, har vi gradvis øket mendgen melk igjen. Nå er han 4 år og tåler melk ganske bra.

Han får ProSobee på blå resept. Det finnes også andre typer mme som ikke inneholder kumelk.

Lykke til!

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi lurer på om lillejenta har melkeintoleranse. Har slitt med hard mage siden dag en med fast føde. Som nyfødt reagerte hun med masse luft i magen hvis jeg drakk mye melk.

Har dere tatt blodprøve for å sjekke allergi, eller bare byttet til melkefri mat for å prøve?

Skrevet

Vi tok prikktest hos legen. Men hvis du ammer trenger ikke en prikktet å slå ut pga. dine antistoffer. Ta deg en tur til legen for da vil du få MME på blå resept. Den gutten min bruker koster 585,- pr. boks som er på 400g.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...