Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jenta mi på 18 mnd kanskje begynner å bli litt stor for stellebord, men lurer veldig på hvordan man da steller. Er jo ikke noe hun akkurat gjør med godt humør. Lurer spesielt på skifting av bæsjebleie, virker som om det må være veldig vanskelig uten stellebord.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kuttet ut stellebord allerede ved 8-9 månedersalderen. Da ville hun ikke ligge i ro lenger, så da flyttet vi stellematta ned på gulvet. Imidlertid funker ikke nødvendigvis ikke det så bra lenger heller, for nå vil hun bare stikke av når vi skal skifte bleier. Derfor har jeg begynt å ha henne stående på baderomsbenken, ved siden av vasken når jeg steller henne. Holder henne godt, så klart. Kler så av henne og vasker henne direkte under springen. Dette er omtrent den eneste måten å få vasket henne ordentlig på utenom når hun bader, for hun er så himla aktiv :)

Skrevet

Vi kuttet ut stellebordet så fort han begynte å reise seg for da ble det farlig å ha han der og umulig å vaske rent etter bæsjebleier fordi han ikke lå i ro lenge nok.

Jeg lar han stå på gulvet mens jeg kler av og når jeg har fått av bleia, skyller jeg han under springen og tar han i fanget og tørker med et håndkle etterpå. Kler enten på han når han sitter på fanget, eller så står han på gulvet da også.

Skrevet

Vi bruker stellebord. Hun er 11 mnd snart.. Hun ligger rolig mens vi steller. Gir henne bare noe interessant i hånden,så ligger hun å venter til vi er ferdig. Ofte synger vi også.. På gulvet blir hun bare enda mer urolig og vil krabbe vekk.. Så vi er ikke klar for å ta det vekk enda.Blir nok en god stund til!

Skrevet

Vi bruker stellebord her ja. Skjønner ikke hvordan jeg skulle fått til å stelle henne hvis ikke jeg.. Hun ligger stort sett i ro, har hatt noen fighter, men hun har skjønt at hun skal ligge i ro nå. Er 11 mnd, straks 1 år!

Hvordan rengjør dere en bæsjrompe stående da? Er avhengig av å sprike bena for å få vekk alt fram ved kjønnsleppene osv jeg hvertfall..

Skrevet

Jeg skrev feil over.. hun er snart 13 mnd...

Jenta mi har ofte bæsj inni kjønnsleppene.. så jeg skjønner heller ikke hvordan dere klarer det uten å dusje dem nedentil.. Men uansett.. Hun skjønner at hun må ligge rolig.Ellers får hun noe gøy i hendene:)

Skrevet

Mitt beste tips for å få barn til å ligge i ro når de blir stelt er å ha et speil i nærheten, det er spennende lenge, og her i huset er det fortsatt spennende etter nesten to år :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...