Gå til innhold

pumpe når babyen er syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på litt over 2 måneder er blitt forskjølet og vil ikke drikke så mye om dagen. Nå har han fått feber og drikke enda mindre.

Jeg fulammer og lurer på om jeg bør pumpe meg litt disse dagene når alt står på eller om det kommer til å gå seg til igjen når han er frisk igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville pumpet meg og fryst - melken kan komme godt med senere! :) Greit å kunne dra ut noen få timer uten å måtte styre med å pumpe seg først. Da kan den som skal passe mini bare bruke den opptinte melken.

Skrevet

Det går seg til! Men om du har tid og ork til å pumpe kan du slippe en økeperiode etter at han er frisk igjen...

Pass på å tilby oftere enn vanlig! Viktig å få i de nok når de er syke.

Skrevet

jeg ville pumpet.

det går an å gi den på flaske - er ofte lettere for babyen å drikke av den når han er forkjølet (slipper "vakum" som på puppen.) eller eventuelt brukt kopp (mykt plastbeger du lager "tut" på)

Det beste rådet er imidlertid å bruke nesesuger så han ikke er tett lengre (han kommer til å skrike, men det er verdt det!)

da går ammingen fint!

Nesesuger får du kjøpt på apoteket - pass på å stikke den langt nok opp i nesen slik at den fungerer!

god bedring!

Skrevet

Her i gården funker ikke nesesugere fra apoteket. Det som fungerer glimrende er en "Nësfrida" som vi kjøpte på Babyshop, en slange som du suger i selv for å få ut gørra. Høres skrekkelig ut, men det er ikke det, du får ikke noe i deg selv. :) Litt saltvann i nesa og sug, og nesen blir fin og åpen.

Ang pumping: hvis du velger å pumpe men ikke skal gi det til babyen, frys det ned i isterningsposer. Det er helt genialt hvis du skal gi 4månedersgøt som blandes ut med melk. Da kan du bare ta opp så mange terninger du trenger. Samme gjelder ved introduksjon av fast føde, da er det ofte lurt å blande litt mm i maten i starten. Har du da terninger med melk så slipper du å ta opp hele bokser og ende opp med å kaste resten. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...