Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte det hadde vært greit å holde litt kontakt med noen andre "nye" her inne også!

Føler det er spesielt å ha kommet i den situasjonen at vi må få hjelp til å bli foreldre, mange tanker og følelser for tiden. Hadde vært fint å dele erfaringer med andre i samme situasjon.

Vi er begge to i midten av 20-årene, friske og raske, og ingenting i utredningen så langt som tyder på at vi ikke skal klare å lage barn på egen hånd. Har "bare" prøvd i 18 måneder, men nå begynner det altså å bli snakk om IVF. Skal sjekke egglederene neste uke, også sendes søknaden om behandling til sykehuset. (Har gjort utredning privat, men det blir litt for dyrt å gjøre behandlingen der også.) Ringte sykehuset i sted for å spørre angående ventetid, og hvis søknaden sendes snart, så får vi nok komme i gang før sommeren.

Det var litt om meg:-) Noen andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Dytter" litt:-)

Skrevet

Hei..

Jeg er også ny her.... Er ikke så aktiv her enda, men leser en del. Sluker all informasjon rått om dagen, vil være så godt forberedt som mulig når vi starter og synes det er kjempespennede å se her hva vi har begitt oss utpå. Vi har akkurat sendt søknaden, så venter spent på svar. Håper vi også får begynt så smått før sommeren. :) Spennende...

Skrevet

hei jeg er også ny her inne. Jeg har en datter på 4 år 1/2 år som jeg og min mann fikk på normalt vis. Nå har vi prøvd i 3 år på nestemann og ingen graviditet enda. Hadde 1 forsøk med prøverør i januar, men ingen av eggene mine ble befruktet. Går nå og venter på neste forsøk. Det var vel alt om meg.

Skrevet

heihei..

jeg er også ny her... må inrømme at jeg har vært mye inne her å sneeeket på alle inleggene.... uten å bidra så mye..

hadde mistanke om at jeg hadde tette eggledere etter å ha prøvd å bli gravid siden aug 07, uten hell....

var hos legen i går og hun mente det var dette som var grunnen, så hun fylte ut søknadskjema til ivf, må bare opp å ta noen blodprøver om 2 uker og så er søkeprosessen i gang.... er veeeldig spent og vet egentlig ikke hva vi begir oss ut på, så suger til meg info som en svamp!!

Skrevet

Jeg leser også alt jeg kommer over. Har ikke tenkt så mye på prøverør før, men nå når det blir aktuelt er det mye å sette seg inn i. Spennende tider framover. Og litt skummelt også. Vanskelig å konsentrere seg om andre ting.

Lykke til alle sammen:-)

Skrevet

Ja det er temmelig altoppslukende dette.. Men er vel greit å være litt forberedt tror jeg, er nå ganske mye vi skal igjennom når den tid kommer. Men gleder meg jeg, like spennende å hente posten hver dag.. :) Lykke til alle sammen ja. :)

Skrevet

Hei,

er vel forholdsvis "ny" her, men må innrømme at jeg har vært en del inne å lest og lært:-) vært på riksen i dag å fått resept på hormoner for å prøve AIH mens vi står på venteliste for IVF.

Har prøvd i rundt 15 mnd nå, jeg er 24 og min samboer er 31. Problemet hos oss ligger sannsynligvis i noe redusert sædkvalitet...

Er så utrolig glad for endelig å være i gang!

Skrevet

Er ny her for andre gang. Fikk brev i dag om at vi skal sette igang med søskenforsøk. Har en herlig gutt på snart 14mnd som vi fikk ved hjelp av ICSI metoden. Tok under en uke fra jeg sendte brevet og til vi fikk svar, så jeg må si det går fort i svingene dette her ja....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...