Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppelure spiser helt grøtmåltid på kvelden, og har gjort dette i et par-tre uker nå. Jeg har tenkt å innføre grøt til frokost el lunsj også, men lurer på følgende:

1 Må grøtmåltid nr to også innføres gradvis, eller kan jeg feks starte på en halv porsjon med en gang?

2 Hvor lang tid kan det ta før de lærer å GAPE for skjeen, og slutte å stappe tunga ut? Hun smatter og koser seg, men får det ikke helt til teknisk enda...

3 Spiller det noen rolle om man gir grøt til frokost el lunsj?

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, her har du meg igjen. : ) Det er vel ett fett hva man begynner med av mat (frukt, grønt, grøt) i følge heftet "mat for Spedbarn" utgitt av Sosial-og helsedir. Men fritt tolket, så begynte vi her i huset med litt grøt, deretter litt grønnsaksmos og økte forsiktig mengden. Da hun var oppe i høvelige mengder, foreslo hs å innføre grøtmåltid nr. 2. Så skal jeg prøve å svare på det du spør om:

1. Du kan nok gi så mye hun vil ha, men det går som regel ut over mengden mme, og her gir jeg 30-40 ml grøtpulver. Så får hun mme etterpå.

2. Forhåpentligvis før sin eget bryllup, muligens noe senere. (Artiglua på:)

3. Det gjør det nok helt sikkert ikke, men jeg har lest at det er fint for babyen å ha en forutsigbar måltidsrytme, litt ala voksne. Etterhvert skal det jo spises brødskive også, og da erstatter man grøten av og til med brød.

Her er det bare å holde seg fast, for matkarusellen går rundt fortere og fortere!

Skrevet

Du ser ut til å være min matekspert!! Så fint! Da tror jeg jeg lager en prosjon til lunsj, og tilbyr mme også. På kvelden gir jeg først litt grøt før jeg lar henne drikke litt mme, for når den verste sulten er stillet er hun ikke interessert i mme lenger - så avslutter vi med grøt.

Takk takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...