kengurumamma Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Har skikkelig plager med opplåst mage. Er så ille at jeg ikke har sovet noe i natt. Er 4+6 i dag. Tidligere i kveld var jeg skikkelig øm over hele magen. Kjente nesten ikke at jeg var borti.Skal ta test i morgen;) Ka kan dette være egentlig? Bekymra....
HG75 Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Det er et godt tegn! Eg har en gutt, og når eg blei gravid hadde eg og desse symptomene.. Tror det er progesteronet en tar samtidig som at kroppen produserer samme hormon når man blir gravid. Med meg gikk det over etter ca 2-3 uker.. Varmepute kansje..?
kengurumamma Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2009 Takk for tipset HG75 Det skal jeg prøve!
kozejenten Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Jeg er og veldig oppblåst, litt vondt til tider, begynner nesten å tro at jeg kan være overstimulert. Ringte i dag til klinikken og de sa jeg skulle se det litt ann, men er litt vanskelig å være ute blandt folk når magen stikker litt ut uten grunn:( og ingen vet noe. Skal ut med jentene på fredag og de vet ikke noen ting. så please gi meg en lyd hvis du finner ut noe som får magen til å gå ned igjen:) Lykke til m rugingen forresten:)
Hvite due Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 Hei kengerumamma Jeg er 4 uker på vei....Ja, og jeg trenger også noen gode råd....jeg er også så oppblåst at jeg har INGEN bukser som passer. Satser på at varme pute kan hjelpe....men jeg må nok ut å handle noen behagelige bukser. Håper jeg ikke er overstimulert....
Emma*den lykkelige venter Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 Graviditet kan trigge overstimulering. Greit å sjekke med en UL. Ellers bør du unngå salt. Salt binder vann til kroppen og gjør alt værre
MK73 Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 ...men ellers må jeg også si at det rett og slett er veldig vanlig å være oppblåst de første ukene. Jeg hadde kjempestor mage allerede fra uke 6-7, uten at jeg hadde lagt på meg noe. Tips er å drikke mye vann, spise godt med fiber, unngå drikkevarer med kullsyre og bevege seg. Hvis ikke noe av dette hjelper særlig, så kan det hende at du rett og slett må leve med det. Jeg gjorde alle de rette tingene, men var veldig oppblåst i hele første trimester - men det er jo for en god sak! Mange sier at det går over etter noen uker - men dette varierer jo fra svangerskap til svangerskap.
Hvite due Skrevet 3. mars 2009 #8 Skrevet 3. mars 2009 Takk for raskt svar...:-) Kanskje jeg skulle tatt en UL for å få bekymringene ut av hode....
MK73 Skrevet 3. mars 2009 #9 Skrevet 3. mars 2009 ..og spise sunt og variert, i form av små og hyppige måltider.
MK73 Skrevet 3. mars 2009 #10 Skrevet 3. mars 2009 Det er også et vanlig resultat av behandlingen vi går gjennom, dessverre.
kengurumamma Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 3. mars 2009 Jeg kjøpte meg Biola i går. Syns faktisk det hjalp litt;)
kengurumamma Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 3. mars 2009 Takk for gode råd folks,men ser ut som jeg ikke har bruk for disse lengere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå