Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Og veier over 100 kg, hvordan ble kvaliteten og bildene ? Selv veier jeg nå 110kg og har time til torsdag (uke 26) Begynner å lure på om det er en dårlig ide og betale så mye penger for noe som kanskje blir skikkelig skuffende... Har vært på 3 stk vanlig ul til nå svangerskapet og alle har vært av særs dårlig kvalitet.Dvs vi som foreldre så nesten ingenting og fikk kun 2 bilder på obligatorisk ul som var så dårlig at jeg vurderte om de var verdt å spare på, utrolig synd ! Helt groms og kunne ikke engang skimte at det var noe der. Jordmor som tar ultralyden sier det er pga fettet, men at hun har får sett det hun skal og at ungen er frisk ,det langt hun klarer å se som hun sier. Å gå til ultralyd skal værre spennende å gi en gravid en skikkelig bombe "go` hormoner", men for meg har det ikke vært noe morro i det hele tatt ,,, Har itilegg måttet holde flesket mitt for at ultralyden skal bli gjennomført på best måte.Har en liten kappe nederst på magen etter KS. IKKE MORRO !!! Seff glad for at alt er i orden ( så langt det er mulig å se ,men dette fettet ser ut til å plage mer enn glede ,.... Vil noen dele erfaringer, gjerne fra 3D,men skriv gjerne også hvordan dere har opplevd ultralyd generelt ... Kan noen også være så snill å legge dette ut på skravle for meg ?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 jeg var vel rundt 90 da jeg ble gravid og kanskje en plass mellom 95 og 100 da jeg var på 3d. Fikk kjempefine bilder i uke 30! Virkelig en opplevelse! Håper det blir det for deg også
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 var 115 kg i uke 26, da var jeg på 3D UL. Fikk veldig fine bilder =) og jeg har nok av ekstra på magen altså! så tror ikke du trenger å bekymre deg for dårlige bilder pga overvekt. tok forresten på majorstuaklinikken (bergen) og fikk komme tilbake uken etter (gratis) fordi legen mente jeg kunne få bedre bilder hvis babyen snudde seg fra sete til hodeleie. jeg ble like fornøyd begge gangene! både når den lå i sete og i hodeleie =) det er kjempeopplevelse =)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Jeg veide 150 før jeg ble gravid. Har gått ned 10 kg. Var på 3D nettopp, og bildene ble kjempefine. Har aldri hatt noe problem med vanlig ultralyd heller.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 Jeg veide 150 før jeg ble gravid. Har gått ned 10 kg. Var på 3D nettopp, og bildene ble kjempefine. Har aldri hatt noe problem med vanlig ultralyd heller.
durace Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 Det er jo stor forskjell om man er 180 høy og 100kg, enn om man er 160 høy og 100kg, så det sier ikke meg så mye om hvor stor du er med bare å si du er 100... Jeg er i alle fall 180 høy og var 107 kg da jeg var på 3D i uke 32. Fikk ganske greie bilder, men de hadde blitt enda bedre hadde ikke bebien vært så aktiv! Så mitt flesk var ikke grunnen til at de ikke ble så bra de kunne vært
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2009 #7 Skrevet 5. mars 2009 Hei, jeg er 1.65 høy og veide godt over 100 kg på 3D. Har bra med mageflesk, hehe, men bildene ble bra allikevel de altså ! Det har mer med legen som tar bildene, enn med din overvekt å gjøre :-) Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #8 Skrevet 7. mars 2009 Tipper du har hatt en litt dårlig jordmor, med en ganske dårlig UL-maskin. Lykke til på 3D! :-)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #9 Skrevet 9. mars 2009 Hu jordmora di har sikkert et gammelt ul-apparat. Har ei venninne som var på 3D og hu har alltid vært stor, og var stor under svangerskapet, også rundt magen, og hu fekk fiiine bilder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå