Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forhold til hva som er best for søvnen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er bebien din?

Skrevet

det er individuelt.. merker man at man sover dårligere med babyen inne hos seg ,eller babyen våkner ofte .. så kan man jo flytte over til eget rom.

Vi flytta førstemann når han var 3 mnd. Snuppa nå er 2 mnd, og hun kommer nok til å sove inne hos oss lenger enn storebror. Denne gangen sover jeg like godt selv om snuppa er hos oss. Også vil jeg gjerne ha henne hos meg.. er liksom siste gang med baby.. så har bare lyst til å tviholde på alt.. hehe

Så .. dere flytter over når det føles riktig for dere ;)

Skrevet

Du flytter babyen på eget rom når du selv mener det passer best. Det er jo veldig individuelt.

Men bare for å ha det sagt så anbefaler krybbedødsforeningen at man har barna på samme rom som foreldrene til de er ett år faktisk.

Men jeg tror at alle mødre selv vet hva som er best for deres barn, så gjør det når du føler for det du:)

Skrevet

Enig med DarkNight*, det er viktig å huske på at de er ganske små og kanskje trenger mamma og pappa i nærheten en stund.

Personlig har jeg ikke klart å flytte jenta mi ennå, hun er snart 1 år. Flytter ikke henne før vi må, i forhold til om hun ikke sover like godt eller våkner når vi legger oss. Synes det er trygt og godt å ha henne sammen med oss. Har henne gjerne oppi sengen vår en del også vi da, litt samsoving. Det er bare koselig og vi nyter tiden.

Å ja, vi har forsatt et sexliv selv om hun ligger på samme rom. Bare litt mer diskret enn før vi fikk henne!;)

Skrevet

vi har hatt lillegutt på eget rom helt siden han var nyfødt. det har fungert kjempe bra. alle sover bedre, lillegutt er en bråkmaker i søvne;)

jeg skjønner ikke helt argumentet at man må ha bebbisen på samme rom for at barnet skal vite at mor og far er i nærheten. med mindre man samsover så ligger barnet i egen seng uansett og det tar meg ikke noe lenger tid å stå opp å trøste hvis han gråter om han hadde ligget på vårt rom fremfor naborommet. Vi pleier å ta han opp i senga vår på morgenen og kose, spesiellt i helgene. kjempe koselig:)

Men hver sin smak, man må bare gjøre det som fungerer best for seg og sitt barn.

.

Skrevet

Vi flyttet snuppa på eget rom for snart en uke siden. (Hun er 10 uker idag). Det har fungert utrolig bra!

Både jeg og hun sover veldig lett og vi forstyrret søvnen til hverandre, så for oss ble det best nå.

Ang det at de behøver mamma og pappa i nærheten, så er jeg enig med hun over her (husker ikke nicket :P ), når de uansett ligger i egen seng så er det ikke store forskjellen for dem.

Er inne hos henne på null komma niks når hun gråter.

Gjør det du føler er riktig! :)

Skrevet

Hva med amminga? jeg synes det er veldig deilig å slippe å stå opp for å amme. Ammer i senga i halvsøvne. Snupps er 3 mnd og vi planlegger å ha henne på rommet til hu er ett år. Rommet hennes er i andre enden a huset, så synes det er best å ha henne så nærme som mulig.

Skrevet

Jeg for ammer ikke.

Men hadde nok lagt henne på eget rom uansett, som sagt ødelegger vi søvnen for hverandre.

Skrevet

lille prinsen våres søv alene på rommet sitt da han var 7 mnd.. fungerer kjempe bra, sover heile natten slik at mamma og pappa får tia ilag å :D

men gud kor tia flyr ifra oss.. snart er gutten våres 1 år :) ønske mæ allerede en til men typen skal inn i militær i sep så da må vi nok vent med en liten søsken til guttongen våres..

er dere klar for nr 2 da ??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...