kinderegget81 Skrevet 1. mars 2009 #1 Del Skrevet 1. mars 2009 Det hele startet den 27 november-03 da skulle jeg på overtidskontroll og fødslen hadde da starta hjemme så når jeg kom på helsestasjon hadde det åpnet seg 4 cm så da var det bare å dra hjem og hente bagen og ringe føden,det var bare å komme det og vi kom vi,ble satt på registrering og alt gikk bra hadde en del vondt,det åpnet seg til 5 cm og da kvelden kom fikk jeg noe og sove på men på morgnen den 28 november stoppa det opp så jeg ble sendt hjem,til min store skuffelse...gikk da hjemme og bare venta og venta men ingenting skjedde ikke før den 1 desember da våkna jeg på natta engang og måtte på do,da hadde det kommet blod jeg fikk helt panikk og gikk og vekte den daværende samboeren min han stod opp og vi ordna oss her ringte føden igjen og så ringte vi han som skulle kjøre oss ,var på føden kl 01.30 og ble lagt på registrering og det kom noen skikkelige veer som var så vonde at jeg trodde jeg skulle dø ble tildelt fødestue og etterhvert fikk jeg klyster og la meg i badekaret det lindret litt men klarte ikke å ligge der så lenge ble for varmt for meg så når jeg kom opp igjen så prøvde vi å sove litt men det funket ikke hadde for vondt så jeg brukte natta til å ligge i senga eller gå rundt.På morgnen da fikk jeg snakka med en jordmor som sa at hvis ikke vannet gikk av seg selv innen kl 12 så skulle det tas og det ble tatt og,det bare rant og rant da starta veene for fult og jeg ble lagt i fødesenga fikk full åpning etterhvert og pressveer da fikk jeg lystgassen men den tålte jeg ikke-spydde som en gris.Klokka gikk den og det ble kveld og ingen unge hadde kommet ut jeg begynte å bli veldig sliten.De fant ut at de skulle hjelpe meg litt på vei med vakuum så jeg ble klipt opp og da stod blodspruten i veggen så samboern måtte gå ut stakkars,men det gikk ikke det heller så da prøvde de 2 ganger med tang men når ikke det heller funka så etter mye snakking så fikk jeg spinal bedøvelse og det var langt på natt så kjørte de meg bort på oprasjonsstua for jeg skulle da ta hasterkeisersnitt for det viste seg etterpå at han lå og stanga meg i bekknet med panna og jeg hadde for lite bekken....så når kl var 05.37 den 2 desember så lillegutt dagens lys,han veide 3530g og var 51 cm lang og 36 cm rundt hodet.Jeg fikk se han kun i noen minutter før de gikk ut med han for han hadde en del fostervann i nesa og i lungene og mens dette skjedde ble jeg stifta sammen og sydd nedentil mens faren hadde lillegutt hos seg noen timer før de fikk komme til meg på oppvåkninga det ble mye snørr og tårer da gitt.Men alt gikk bra med både han og meg nå er han 5 år og skal begynne på skolen og jeg skal ha en til i mai-09.Han gleder seg veldig til å bli storebror Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139730854-da-sebastian-kom-til-verden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #2 Del Skrevet 3. mars 2009 Tøff fødsel du har hatt. Håper du har klart å legge det vonde bak deg og gleder deg til å gjøre dette her på nytt. Det går sikkert mye bedre denne gangen. ) Men følg med, bekkenet ditt har vel ikke endret størrelse. Minn legen på dette. Lykke til:)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139730854-da-sebastian-kom-til-verden/#findComment-139740297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå