Gå til innhold

setefødsel nr 2..

Anbefalte innlegg

Bynner å lure på om denne babyen i magen ligger i seteleie den å..

Er 23 uker på vei og var på UL for 3 uker siden. Da lå den lille i seteleie. Nr 1 kom i seteleie og har mest sannsylig ligget i sete hele tiden. Har aldri kjent spark i ribbena og der oppe i magen verken på nr 1 el nr 2. kjenner kunn spark helt helt nede i magen. og d har jeg gjort hele tiden. Bynner å lure om livmoren min er laget for å ligge slik.

Noen sndre som har opplevd d samme?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139730367-setef%C3%B8dsel-nr-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var nummer 1 i sete, var det hele tiden, men ble først oppdaget dagen før termin. Fikk da ks på termindato. Er nå kommet til uke 33 med nr 2 som også ligger i sete og har gjort det hele tiden. Ligger på nøyaktig samme måten som søsteren gjorde, kjenner spark på samme plassen, oppe til høyre (ligger med beina strakt opp foran ansiktet). Eneste forskjellen er at denne gangen er morkaken bakover, med nr 1 var den foran.

Jeg har spurt jm og gynekolog om det kan ha noe med formen på livmoren min å gjøre, spesielt siden begge to ligger på samme måte, og har fått til svar at det kan det være, men at man ikke kan si det sikkert.

Jeg skal på ul for å sjekke leie i uke 36 (om 14 dager), er det fremdeles seteleie da vil de prøve å snu. Om det ikke går eller om babyen snur seg tilbake til seteleie blir det ks på meg. Jeg hører til et lite sykehus der de har svært få setefødsler i løpet av et år så de anbefaler ikke setefødsel til førstegangsfødende. Jeg blir regnet som det siden jeg ikke har født vaginalt før.

Når det er sagt kommer du deg mye fortere i form igjen etter en vanlig fødsel kontra ks. Ks er jo tross alt en operasjon. Men jeg forstår godt at du ikke ser lyst på en setefødsel, selv er jeg glad for at jeg slipper å ta det valget...

Annonse

Til Mammaen til Viktoria:

Skjønner godt at du er skeptisk, det hadde jeg vært også. Men husk at ingen fødsler er like og du kan få en kjempefinsetefødsel denne gangen. Hvis du føder vaginalt, ikke bruk energien til å grue deg.

Heller gjør deg klar: les fagstoff, snakk med fagfolk som har erfaring med setefødsler og les om positive setefødsler. Det hjalp meg masse og når fødselen kom, var jeg "fit for fight" :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...