Gjest Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 lillemor på 2 mnd sovner lettere om vi bare legger henne ned i senga eller på sofaen. da må vi overse henne fullstendig. visst ikke blir hun bare oppspilt. hun griner nesten aldri lengre. bare når hun vil ha pupp eller ny bleie. vi har begrensa kosetiden veldig.. tøyser og tuller med henne mye mindre enn før.. legger henne kun under babygymmen på magen om hun har sovet i mange timer å er uthvilt. dette virker å være veldig positivt på henne.. men jeg føler at det blir så lite kosing.. hun smiler og pludrer masse når hun er våken da.. å da prater vi med henne..men som sagt ikke så lenge om gangen for det virker som om hun blir fort sliten av for mye stimuli. så da legger vi henne bare ned å lar henne hvile. blir soving i 3-4 timer, pupp, ny bleie, kosing i ca en halvtime, så sove igjen. hvordan gjør dere det?
Litjmora Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Må ikke tvile så mye på deg selv da, hvis det funker for dere, og lillemor virker fornøyd så gjør dere rett :) kose kan dere gjøre når hun er opplagt for det. Hun orker mer når hun blir litt eldre vettu. Her koser vi og leker masse, men han er 5mnd i morgen da. Tre dupper i løpet av dagen, en kort - en lang - en kort. Og i mellom der er det kos på fanget, ligge i babygymmen og spise flaske og bleieskift og gulpetørking da såklart
LilleBjella Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 Hei og hå! Nå er jeg nesten fristet til å si at du ikke aaaaaaner hvordan det er å ha baby. Hehe. Mener ikke det som en fornærmelse på noen som helst måte, men det der er laaaaaaangt fra hverdagen her i huset. Nå er tjukkebolla blitt nesten fire måneder. Men han er nesten like mye våken og sover like mye, som da han var åtte uker. Han er våken i halvannen til to timer og sover en halv time. Så våken i to timer og sover en halvtime. Osv. Har sovet i tre til fire timer et par ganger på nettene:) Men det er heller ikke vanlig. Her krever han mye kosing, kroppskontakt og stimuli av meg eller pappaen. Jeg må heller trene på å la han ligge alene. Er ikke ofte jeg savner å kose med lillegutten min, for han koses heeeele tiden:)
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 klarer ikke la vær. popper jo nye bekymringer opp i hodet mitt hele dagen føler jeg. da vi drev og bysset og styrte for å få henne til å sove før så ble hun jo bare grinete.. er jo bare å legge henne ned tydeligvis. jeg vil f.eks ikke venne henne til bæreseler eller ringslynga når hun ikke er opplagt nok. vil ikke at det skal bli noe negativt ut av det. vi klemmer og nussr mye på henne når hun er våken.. lager lyder og grimaser osv osv osv. å hun virker jo mer fornøyd nå som vi slapper av mer med henne.. hele atmosfæren her er helt annerledes. for de trenger vel mye ro og hvile (?)
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 hun var sånn hun også.. ble helt krakilsk da hun lå alene mer enn to minutter. for vi tok henne opp med en gang hun begynte å sutre eller vri seg. da vi sluttet med det.. rett og slett lot henne vri fra seg og ligge der å styre så begynte hun å sovne selv å ligge å prate med seg selv lenge av ganga.. men hun var som klistra på meg hele dagen før vi begynte med dette da..
¤¤angelina¤¤ Skrevet 1. mars 2009 #6 Skrevet 1. mars 2009 I 5mnd lot vi jenta vår ligge MYE alene, hun sov MYE og lå og pludret for seg selv når hun var våken. Koset og pratet med henne ved skifting, bading, amming, men ellers lå hun alene. Etter 5 mnd derimot, har hun krevd mye oppmerksomhet, og det har automatisk blitt mye mer kos og bæring, til tider slitsomt, men har kommet 2 tenner og vært mye dårlig i magen, så har vel vært mye pga det. Tror babyen deres har det mye bedre nå
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #7 Skrevet 1. mars 2009 hun trenger vel masse kos når hun får tenner ja kan ikke være noe særlig godt. føler også hun har det bedre nå. humøret hennes er så mye lettere. nå som hun kanskje føler seg tryggere på å ligge alene. at hun ikke alltid må ha oss inntill seg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå