Gå til innhold

Fungerer Bugaboo vinterhjul greit?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei jeg syns ikke vognen er noe god med disse på! For siden vognen ikke har noe særlig fjæring blir den så tung å svinge med vinterhjul. Da er mer tradisjonelle vogner med fjæring mye bedre! Lettere å svinge de.

Med svingehjulene på er jo derimot bugaboo en kjempe god vogn! =)

Jeg synes de fungerer helt greit, men når man er vant til de svingbare forhjulene blir jo vognen plutselig veldig stiv og vanskeligere å håndtere. Er vel bare en vanesak og regner med at den da fungerer omtrent som andre 4-hjulinger. Hadde teutonia Mistral m forrige baby og synes Bugaboo'en er en drøm å kjøre i forhold, selv med vinterhjulene.

Eneste jeg har å utsette på Buggisen er at vinklingen på styrt er litt rar og jeg får vondt i håndleddene av å trille lange turer.

Samme her, får kjempevont i håndleddene. Hadde også Teutonia før og jeg syns den var mye bedre å trille. Men ikke når den har svinghjul da. Men dette er ikke vogna for vinterføre eller annet ujevnt terreng forøvrig. Genial på jevnt underlag da.

Javisst går det greit! Da blir det omtrent som å trille hvilken som helst vanlig 4 hjuling med faste forhjul. Ikke verre å kjøre enn simo og lignende vogner. Kanskje lettere siden buggis bare veier 9 kg. Men når det er sagt så liker jeg best å bruke de svingbare hjula, og det skal være bra mye snø før jeg føler behov for å bruke vinterhjula istedet for de vanlige små. Fordi de duger greit om man låser dem, og evt. snur styret slik at de store hjula kommer først.

Jeg syns ikke det blir som å trille andre vogner med 4 faste hjul!!! Å trille bugaboo med vinterhjul syns jeg er mye værre. At vognen er lett spiller ingen rolle siden den ikke har fjæring, for da er den bly tung å snu!

Kjempe vogn med svinghjulene på, men med vinterhjul på foretrekker jeg helt klart andre vogner med 4 faste hjul fremfor denne.

Annonse

Takk for svarene. Har allerede en Bugaboo og det er ikke så veldig aktuelt å skifte vogn dersom jeg kan bruke den jeg har. Her i bor er det ikke så mange dager med snø om vinteren og jeg er ei ingen milsluker. Det går nok fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...