HegeAE Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Er det fleire som både ammer og gir mme i tillegg? Eg må det, fordi eg ikkje har nok.
sunny_82 Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Hei! Du er ikke alene nei! Ved pumping får eg ut 20 ml. totalt, men ungen får kanskje ut litt mer. Så ved hvert måltid gir eg selv først, så får ho resten på flaske. Dette er den 3. ungen min, å har hatt samme problem med alle. Fikk masse hjelp fra sykehuset; tablett kur, nesespray og pumping anne hver time.De vekka meg anne hver time om natta (I håp om å øke mengden) Den første ungen min var prematur, så vi var lenge på sykehuset. Da jeg kom hjem fra sykehuset brukte jeg noen tusen lapper på akupunktur, men merket INGEN forandring. Med de første ungene forløp måltidet seg slik; amming, flaske og pumping av resten. Gikk fort over en time hver gang. Men nå med 3. ungen orker jeg ikke. Hjalp jo ingenting de 2 første gangene. Så denne gangen har jeg ikke pumpe i hus en gang. Ungen får hos meg kun ene å alene fordi ungen koser seg med det, så er det litt grett hvis ho bare ønsker seg en liten skvett til å sovne på. Har vi det travelt, så hopper vi over det. Har jo 2 unger fra før av som krever sitt. Så jeg anbefaler deg til å ikke stresse noe med det. Ta det helt med ro, å gi det som ungen ønsker. Mine unger er like smarte som de andre, å mine er helt 100% friske, mye friskere en flere andre unger. Hvis det blir for mye stress, må du bare kutte det ut, for det er ikke godt verken for deg eller ungen. Norge ligger jo på "amme hysteri toppen", å jeg har verkeleg erfart det. Hatt masse press fra leger, helsesøstre, sykepleiere og jordmødre. Kom mangen tårer den gangen ja, men nå gidder jeg ikke bry meg lengre.
sunny_82 Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 kan kanskje også nevne at jeg merket ingenting i brystene når jeg gikk gravid, å kjenner nesten ingenting nå. Alle snakker om at brystene vokser når du ammer/er gravid, men mine har ikke forandret seg noe. Har en mistanke om at melkekjertlene mine ikke klare utvide seg, for nå babyen sover i 7 timer om natta kjenner jeg at det er litt mye melk, men "overskuddet" har kommt ut. Amme innlegga er helt gjennom våte.
JulieF*Victoria* Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Jeg kjører også dobbelt med amming/pumping og mme. Hun blir ikke fornøyd og mett ved puppen, så vi måtte begynne å gi tilegg ved siden av. Gir alltid pupp eller morsmelk som jeg har pumpet først, og deretter Nan etterpå hvis hun er mere sulten (og det er hun nesten alltid). Syns det fungerer veldig greit:)
Maya_1 Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 Jeg ammet og ga flaske samtidig fordi jeg aldri fikk nok melk. Ville hun skulle i det minste få litt morsmelk. Var ikke flink til å huske å gi henne pupp ved hvert måltid, og fikk aldri tid til å pumpe i mellom, så etter 2 måneder var det tomt gitt. Men hun fikk nå litt da..
HegeAE Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. mars 2009 Eg tar det med ro og slapper av med amminga. Hadde det same med nr 1 og. Greit og vite at det ikkje er berre eg som har det slik. Jo, det hender når eg ikkje har tid at eg hopper over amminga. Og 1 times mating er ganske så normalt her og ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå