Gå til innhold

Krise-barnepass på sykehuset under fødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om de har barnepass på sykehuset, i tilfelle det blir fødsel midt på natta, og vi ikke har noen til å passe storesøster?

Ting går jo ikke alltid helt som man planlegger...

føder på St.Olavs i trondheim

Fortsetter under...

Skrevet

Nei det har de ikke... Kan hende om du er veldig veldig heldig har noen tid til å se etter barnet til barnepass kan komme og hente barnet, men det er absolutt ikke noe å satse på.. Dere må nok finne en løsning på dette selv.. Kanskje en nabo kan passe, eller en av de ansatte i barnehagen? Vær kreativ og bruk folkene rundt dere - kanskje er hjelpen nærmere enn du tror?

Skrevet

Tror ikke det er noe du burde basere deg på idet hele tatt,siden det fort kan være kaotisk på sykehuset også og dermed ingen som kan være barnepasser.

Bedre å ha mange alternativer slik at når fødselen starter så har man flere man kan ringe og få til å være barnepasser. Kan også være lurt å høre med barnehagen om de har noen løsninger å hjelpe med.

Evt. få tak i en dagmamma..

Skrevet

din mann kan jo passe ungene på gangen mens du føder til barnevakten kommer? eller viss dere ikke får barnevakt må du nok føde alene:) det viktigeste er jo at ungene dine er trygge:)

Skrevet

fødte mens pappaen passet storesøster utenfor,han rakk siste delen av fødselen:)

Skrevet

glemte å skrive; vi har hyret husvertene til å passe vesla. De kommer til oss dersom fødselen starter om natta,slik at vesla kan dra i barnehagen som vanlig,evt så henter de henne i barnehagen og har henne hjemme hos seg til besteforeldrene eller tanta kommer.

Bor langt fra nærmeste familie,så må bare tenke litt utenfor rammene..=)

Annonse

Skrevet

nei, selvfølgelig skal man ikke satse på det...

tenkte hvis det ble helt krise...

har besteforeldrene 4 timer unna, så de setter seg i bilen og suser oppover når de får høre noe er på gang, min mor har lagt hele årets ferie til den tiden, så hun flytter oppover ei stund før termin. -men det kan jo bli tidligere og... da har jeg ei venninne jeg ringer til

Skrevet

har nylig fått nye huseiere da, så kjenner de ikke så godt. går ikke i barnehage

har all familie minst 4 timer unna, de kan jo være her ganske snart, så tenker på krise-løsninger :) (håper jo at fødselen går litt fortere enn forrige gang likevel da..) men tar vel -som oftest- mer enn 4 timer

er om jeg må føde alene uten faren jeg er bekymret for, men det er viktigest at barna er trygge ja...

Skrevet

Har en venninne som bor like ved som skal ta seg av gutten vår til mamma kommer. Hun bor 3 t unna, men vi har avtalt at hun begynner å kjøre når det skjer noe :) Håper det skal gå greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...