Gå til innhold

amming og silikon

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

noen som har erfaring med å ha ammet ed silikon i puppene? Da jeg fikk silikon, så kirurgen at amming ikke skulle være noe problem. nå kjenner jeg at jeg likevel er usikker... Skal ha baby om 2 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De legger inn silikon med forsiktighet, og det er så og si aldri komplikasjoner i forbindelse med amming. Det eneste man kan ha i bakhodet er at silikonen fyller opp i brystet, og at man kan oppleve brystspreng litt fortere enn man ellers ville ha gjort. Det vil i praksis si at lagerkapasiteten er litt mindre, og man må amme oftere. Døgnproduksjonen vil være den samme som alle andre, da!

Lykke til, dette kommer til å gå fint!

Skrevet

jeg har silikon og en 4 dager gammel baby...

amming ofte over noen dager er lurt for å få melken i gang. var i allefall slik m meg. og fikk en nesespray som hjelper meg masse.

Skrevet

Alle må amme masse i starten for å få i gang melkeproduksjonen.

Den nesesprayen hjelper i gang utdrivingsrefleksen, men det er de aller færreste som trenger det egentlig. Og jo mer man ammer, jo lettere kommer den i gang. Gratulerer med nyfødt nurk, og kos deg masse!

Skrevet

Jeg ammet førstemann i 10 mnd, gikk egentlig ganske greit. Hadde noen startproblemer - men tror ikke det hadde sammenheng med silikon. Har nå en baby på to uker, det har foreløpig gått smertefritt.

Det eneste som har vært negativt i forhold til å ha proteser er at jeg har (og hadde) litt treg utdrivningsrefleks (var avhengig av synticionon spray på slutten av forrige amme-periode) og at brystene fikk litt kapseldannelse etter ammingen (dvs at de ble litt hardere - men ikke noe annet).

Ikke tenk negative tanker pga silikoninnleggene - tror det er mer skadelig/ødeleggende enn innleggene.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...