Gå til innhold

Andre som har startet med grøt tiiidlig?? ca 3 mnd..

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Magen til babyen er ikke godt nok utviklet til å fordøye grøt så tidlig, du bør absolutt vente til h*n er 6 mnd gammel. For tildlig introduksjon av fast føde kan ha sammenheng med utvikling av allergier senere!

Hei

Med mine to eldste barn begynte jeg med grøt veldig tidlig. Eldstejenta fikk grøt fra litt før hun ble tre mnd, nr to fikk fra han var fire mnd. Det var ingen direkte problemer forbundet med det. jeg begynte veldig forsiktig med tre teskjeer tynn velling, og økte gradvis. Jeg hadde ikke så god greie på ting som jeg har nå, så jeg begynte med brødskive til den eldste fra hun var fem mnd...

Den eldste utviklet matvareallergi, og var i mange år plaget med eksem. Hun har enda vanskelig hud, hun er nå 19 år. Jeg vet jo ikke om det kommer av den tidlige introduksjonen av grøt i kosten. Hun utviklet ikke allergi mot den maten jeg ga henne tidlig. Nr.2 utviklet ingen allergier og har aldri hatt eksem eller vansker med huden.

Hvis du vil gi henne grøt, skal du samtidig gi henne tilskudd av gode tarmbakterier. Det gjør magen mindre sensitiv og hun klarer lettere å fordøye grøten.

• 1 måned senere...

jada startet tidlig for å se om småen sov lengre. Det gjorde utgjodre ingen forskjell. Vær forsiktig vist dere har allergier i familien og vent med visse ting. Småen er nå 7 mnd og spiser alt og er veldig glad i mat skjenerellt. angrer ikke

• 1 måned senere...

Vi begynte med grøt da småen var 3,5 mnd. Han spiste veldig mye MME og virket ikke mett nok, derfor valgte vi å begynne da. Vi begynte med maisgrøt og laget den veldig tynn. Først fikk han bare en teskje og så utvidet vi etterhvert. Han fikk fruktmos fra ca 4 mnd.

Han har ikke hatt noen problemer siden (han er nå 19 mnd) og han er veldig glad i mat. Spiser alt, heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...