Gå til innhold

8 uker igjen,nå er det hver eneste dag,jeg blir SPRØ!Hvor mye paracet kan man ta??

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hatt mye bekkenløsning før i sv.skapet,men ille til tider likevel. (Godt forklart,ja.) Hatt mye andre plager,spying, blødninger pga morkaka lå feil,premature rier,og mye anna.

Men nå har jeg så ille bekkenløsning hver dag at jeg vil egentlig bare grine. Når jeg står opp,når jeg våkner, uansett hva jeg gjør. Jeg har ikke lov til å verken gå mer enn rundt i huset,ikke bøy eller tøy,ikke løfte eller bære,pga alt som har skjedd før i svangerskapet.

Så alt som hjelper for de andre jeg kjenner,har jeg ikke lov til å gjøre.

Jeg har virkelig lyst å unngå å ta mye medisiner,men nå må jeg snart ta en paracet,om jeg ikke skal tilte fullstendig.

Har ikke lyst å ringe føden bare for å spørre om dette..er det noen som vet hvor mange paracet man har lov å ta??

Sorry for syting,men jeg er sliten og lei.

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Maxdose for voksne ikke-gravide skal ikke overstige 4 gram i døgnet. dvs 8 tabletter på 500mg, fordelt utover døgnet. Om du er undervektig bør man redusere maxdosen. Paracet er et undervurdert medikament og kan gi alvorlig leverskader og nyresvikt ved overforbruk (12g er dødelig dose for voksne). Felleskatalogen sier imidlertidig at studier og lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet.

Personlig hadde jeg ventet til jeg var døden nær før jeg hadde tatt noe, men det er ille å gå med smerter også..

Det går jo fint an å ringe legevakta eller føden og forhøre seg. Bedre det enn å gjøre noe man ikke burde, spesielt med tanke på historikken din med blødninger og sånn. Sannsynligvis er det helt trygt for deg å ta en eller to paracet på 500mg og se om det fungerer.

Hilsen Mari (sykepleier)

Har du bekkenbelte? Det støtter opp og minsker smertene betraktelig.

Osteopater er fantastiske. De kan justerer en skive ved bekkenbenet nederst i ryggen. og cushtieputer(de pølseformede) er nydelige til å støtte opp magen med når man ligger på siden! Men man må fortsatt ha en pute mellom knærne også. Satenglaken hjelper veldig

på natten når man skal snu seg.Man kan også ligge på satengsengetøy. det er litt billigere.99,- cushtie 119,- bekkenbelte på babyshop 299,-

Uff og uff. Dette hørtes slettes ikke bra ut!

Har du god madrass? Har du pute å sitte på? (det finnes balanseputer til et par hundrelapper som gjør sittingen MYE mer behagelig) Har du puter under beina når du ligger? Har du en fysioterapaut som kan hjelpe deg med enke øvelser? For ofte kan disse gjøre at du får en lite pause i smertene. Vet du om det finnes noen muligheter for å være med på bading i varmt basseng i nærheten der du bor? Jeg vet at gravide med sterke smerter kan få en god dag eller to etter en tur i et varmt basseng. Sjekk om det er noe der du bor. Bor du i Bergen kan jeg hjelpe deg.

Og sjekk for all del med LEGER om du kan ta Paracet eller ikke. Ikke spør her inne. Jeg vet om bekkendamer som får en behagelig pause fra smertene ved å ta en tablett i ny og ne. Og for din psykiske helse kan det være en god og behagelig pause. Det er overhodet ikke godt å gå med slike smerter hele tiden, hverken for deg selv eller for de nærmeste.

Og når du nå er så dårlig, husk for all del å ta MYE hensyn også etter fødselen. MYE hensyn! I minst 12 uker. Det mange som kjører på etter fødselen, og etter 12 uker kommer smertene tilbake. Unngå det!!!! Det er så kjipt å bli kronisk plaget av dette dritet!!

Lykke til, ikke veldig lenge igjen nå!

• 5 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...