Tweak Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Jeg begynte på provera i går etter samtale med gyn. Jeg testet for el hver dag fra syklusdag 11, og fikk aldri utslag. Om el var før syklusdag 11, så er det 3 uker siden nå, og jeg skulle enten ha begynt å blø allerede eller fått positiv test. Så gyn var enig med meg i at jeg bare kunne begynne på provera for å fremkalle mens. Men i går begynte jeg å spotte slik som jeg vanligvis gjør et par dager før mensen. Proveraen kan ikke ha hatt slik virkning bare på et par timer. Slikt tar tid... Så jeg antar at en mens er på vei uavhengig av om jeg har hatt el og proveraen. Skal jeg droppe proveraen? Vente et par dager og se det an og så begynne om jeg ikke får mer mens? Eller skal jeg fortsette? Om jeg fortsetter og så begynner å blø, skal jeg stoppe proverakuren da? Jeg skal ta 1 tabl daglig i 10 dager, så om jeg begynner å blø på kurdag 5, skal jeg ta de siste 5 pillene da?
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Hei, Vet ikke helt om dette svarer på spørsmålet ditt, men tenkte jeg hvertfall kunne dele min erfaring med deg... Jeg har fått Provera, og skal ta det i 10 dager (for å få mens). Derretter skal jeg ta Pergotime fra dag 4 til 8 i mens-perioden. Dersom jeg får mens før jeg er ferdig med de 10 dagene med Provera så behøvde jeg ikke ta de siste pillene. Sist gang fikk jeg mens på dag 8 med Provera. Da tok jeg pillene tom dag 9 (så jeg droppet egentlig bare en pille).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå