to snart tre Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Hei. Jeg skal i gang med IVF i Porsgrunn og ønsker gjerne å høre erfaringene deres så langt i prosessene fra Porsgrunn. Jeg har mye å lære og det er jo alltid kjekt å få alle gode tips for prosessen som venter:) Tenkte at det kanskje kunne være kjekt å holde hverandre oppdatert lokalt og ikke minst glede seg over de som lykkes underveis:)
Bregnia Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Hei! Jeg driver med icsi i Porsgrunn. Har ikke noe vondt å si om de som jobber der. Alle er veldig hyggelige og hjepsomme! Jeg hadde mitt første icsi forsøk i November 08. Ble negativt.Så hadde jeg fryse forsøk i naturlig syklus i februar. Satte inn 2 egg. Men fikk mensen bare 5 dager senere.Så det visste seg at jeg hadde en lutefasesvikt(For kort tid mlm eggløsning og mens,så egget rekker ikke å feste seg) Ganske bittert! Føler at jeg brukte opp 2 fine egg.. men men.. Har igjen 1 egg på frys men vi skal ha ett nytt fersk icsi forsøk i mai. Når skal du gang der? Alt dette er en veldig spennende prosess! Men noen utrolig store psykiske påkjenninger! De største påkjenningene er så klart når det blir negativt,men jeg måtte avbryte fryseforsøk pga en egg follikel når jeg gikk på Progynea(egg follikel er begynnelsen av ett egg.Det skal helst ikke skje når man går på progynea.Når man går på Progynea er man på en måte i en kunstig syklus.) Bare denne avbrytelsen er en påkjenning.All den ventingen.. Det er jo veldig mange som klarer det på første forsøk,det kan jo bli deg:) Og jeg klarer det kanskje på andre forsøk:) Blir hvertfall veldig spennende å følge med hverandre:) Lykkel til!
Nøtt Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 De er kjempeflinke og søte i Porsgrunn! Jeg ble gravid på 2. fryseforsøket etter IVF, og jeg føler meg evig takknemlig ovenfor de dyktige menneskene som jobber der. Lykke til!!
Olianna Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Kan ikke få fullrost Porsgrunn. Veldig koselige og flinke folk! Har hatt ett negativt ICSI forsøk, ett positivt fryseforsøk, men mistet i uke 8.Er nå gravid på ferskforsøk igjen. Så de kan sakene sine! Lykke til!
Isopora Gravid♥ Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 Hei Jeg venter på å komme igang med ivf i porsgrunn. Kommer forhåpentligvis inn til samtale om et par mnd, (har ventet to mnd nå) så kan ikke komme med noe erfaringer, men vil gjerne slå følge med andre som hører til porsgrunn Er du i gang med prosessen eller er du på venteliste?
kozejenten Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 Hei, jeg er også ny med dette, hadde første uttak og egginnsetting i uke 9 i Porsgrunn. Føler de er veldig flinke, men er jo mye en tenker på og lurer på i og med alt det som skjer og ikke skjer med kroppen vår, med alle hormonene. Skal ikke teste før i uke 11, så det er spennende, men har ikke så store forhåpninger, orker ikke bli så skuffet.
Isopora Gravid♥ Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Så spennende da kozejenten I dag fikk jeg vi innkalling til time på fertilitetsklinikke 23 mars kjempe glad, et skritt vidre. hehe. du må holde oss oppdatert om hvordan det går! Hvor lang tid tok det fra samtalen til ivf?
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #8 Skrevet 3. mars 2009 Jeg fikk å nettopp innkalling til time 25 mars:) Endelig... Kan noen fortelle litt hva som skjer å hvor lang tid det tar før en kan starte opp?
Isopora Gravid♥ Skrevet 4. mars 2009 #10 Skrevet 4. mars 2009 Oi, hadde vært gøy om vi kunne fulgt med på hverandre Jeg lurer på om de tar inn så mange på den tiden pga at de pusser opp labben? kan det være at det kan bli endel ventetid etter sammtalen? Er det ingen som kan fortelle oss litt om hva som skjer ved og etter samtalen?
Isopora Gravid♥ Skrevet 6. mars 2009 #12 Skrevet 6. mars 2009 Ser jeg har skrevet at vi skal 23 mars, men det var 24 mars smatalen vår var også
to snart tre Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #13 Skrevet 6. mars 2009 Åh så heldig dere er som har fått time. Jeg har ventet 1,5 mnd og ikke fått time ennå, men det er jo håp når en av dere nevnte 2 mnd venting før dere fikk innkalling og info om timen... Kjempe spennende saker dette og jeg kjenner jeg er ATLFOR utålmodig nå Går på akupunktur og sliter meg gjennom nåler selv om jeg har seriøst nåleskrekk:). Hva mann ikke presser seg for og utsetter seg selv for for å få en spire... Jeg håper dere alle kan fortelle litt om hva dere fikk informasjon om etter forsamtalen i mars, dere ligger jo litt foran meg i løypa:) PS! Ei som har forklart en del ang prosessen basert på sin erfaring på en annen tråd jeg startet her ang at jeg er ny og usikker på hva som skjer. Masse lykke til til dere alle som skal inn på forsamtale - jeg kjenner at jeg er skikkelig misunnelig på at dere har en dato. Er jo så spent på hvor lang tid det tar fra samtale til noe skjer....
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 7. mars 2009 #14 Skrevet 7. mars 2009 ...gode ord om Porsgrunn herfra også... :-) Vi fikk ei lita tuste i 2006, som ble til gjennom icsi metoden. Heldig for oss, ble det det klaff på første forsøk. Vi har egg på frysen der borte, og jeg lurer på om vi skal i gang med nummer to ..... har ikke helt bestemt oss.. ennå... Lykke til alle prøvere.... de lager små mirakler der borte ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå