Gå til innhold

Hurra, endelig tar han smokken...! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er snart et halvt år, lillegutten vår, og har de siste tre månedene vært et mareritt å få til å sovne på dagen. Når han først bare sovner, sover han lenge og bra så det har ikke vært noe problem. Men innsovningen har vært et problem hver gang. Det er en ting når vi triller eller kjører bil eller det skjer noe annet, da sovner han også fort.

For en uke siden ville han endelig ta smokken..! Vi har prøvd omtrent siden han ble født fordi han har et enormt sugebehov. Å legge ham nå går som en drøm! Kan bare legge ham i vogna eller på sofaen, gi ham smokken og et teppe og voila så sover han! Helt utrolig..!

Bare et lite gledesutbrudd fra en mamma som var litt lei timesvis med vogging, trilling osv.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow! Snart et halvt år å enda ikke tadd smokk ;-) Gratulere så mye! Livet blir garantert myyyye enklere :-) Hær tok gutten min sutta 4 tima etter fødseln ;-) men han flaskes da, så trengte ikke vente pga ødelegge for amminga :-)

Ka sku man gjort uten den kosen den sutta gir altså når dm ska sove ;-)

Skrevet

Ååååååååååå det høres jo helt fantastisk ut! Her har vi en på fire måneder som vi også strever med å legge på dagtid og som ikke skjønner seg på smokken. Øver og øver da... Ser også for meg at han hadde roet seg lettere om han hadde hatt noe å sutte på... Var det noe spesielt dere gjorde som førte til at han endelig skjønte det, eller bare løsnet det av seg selv????

Skrevet

Nei, har bare prøvd med jevne mellolmrom, og plutselig funka det...! Men han har begynt med fast føde for ca. en mnd siden, og da lærer dem seg jo å ikke dytte alt ut igjen med tunga.. For det var det lillegutt gjorde med sutten, dyttet den rett ut igjen med tunga.. :)

Skrevet

her tok det også rundt 5-6 mnd før han tok smokk.

vi prøvde fra dag 4 med å gi han smokk.. datt veldig fort ut. men plutselig tok han den.

når tar han den inn og ut selv! men ikke om natten da.. hehe..

Skrevet

da får jeg bare holde motet oppe og fortsette og prøve. Hadde jo ikke brydd meg hvis han var superflink til å finne roen på egenhånd, men sånn som ting ser ut nå så tror jeg absolutt at en smokk vil være løsningen (kan ihvertfall leve i den troen).

Er det forresten ikke et rart utrykk "å ta smokken"? Bruker det jo selv, men samboern min synes det høres helt forferdelig ut. Så han har omvendt meg til å si at poden ikke skjønner seg på smokken istedet for å si at han "ikke tar den" ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...