-Lykkelig-med junispirer Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Jeg var inne til lap på onsdag (25.2). De fant noe endometriose i buken over bekkenet som de ikke gjorde noe med. Det jeg lurer på er: Hvor lenge var dere oppblåste/ømme i magen etterpå? Jeg er fortsatt veldig øm, ingen kan komme borti magen, og den er fortsatt ganske oppblåst. Orker ikke tanken på å ta på meg olabukse igjen.Hvor lenge var dere slik? Blir også sliten av ingenting og fort svimmel og kvalm. Begynner i ny jobb til uken, og vil gjerne være i form til da:)
to snart tre Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Hei. Jeg hadde selv lap i slutten av januar i år. Jeg opplevde å være oppblåst i magen og litt øm en ukes tid, selv om jeg var tilbake på jobb etter 3 dager. Anbefaler å få tatt stingene etter ca 5-6 dager. Jeg tok de etter 8 dager og da hadde de skapt litt ekstra ømhet og hevelse (på vei til en merkbar betennelse i såret). Og jeg som var såååååå opptatt på å holde det rent og tørt, men det er veldig vanskelig med navlen spesielt. Legen som jeg tok stingene hos og som renset en begynnende betennelse sa at dette dessverre lett kunne skje med sting som skal falle ut av seg selv og at han hadde sett dette hos mange. Så ta gjerne stingene i morgen, så "gror" ikke de fast eller skaper ekstra ubehag. Jeg syntes det ble mye mindre ømt når stingene forsvant i allefall:) Lykke til med stingene og ny jobb:)
-Lykkelig-med junispirer Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2009 Takk for svar:) Godt å høre at det snart vil gi seg. Jeg har også ett sting som skal gå bort av seg selv, men ser ikke helt hvordan jeg skal få fjernet det, for jeg kan ikke se det. Har skiftet bandasje hver dag etter jeg dusjer, og det eneste jeg kan se er at det er litt klar sårvæske der.... Er ikke rødt eller hissig.
to snart tre Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Hei. Jeg hadde tre sår, derav et i navlene. Og det var det som ikke kunne ses og som ble vondt. Men ble ikke noe vondt før på dag 8, derfor jeg valgte å ta stingene så jeg fikk bort følelsen av å være sydd med "fisketråd":) Godt du ikke føler noe vondt nå, eller at det ikke er rødt eller hissig. Var det ikke hos meg heller som sagt før dag 8, og i og med stingene kan tas ved dag 5 så anbefaler jeg det m h t at mine begynte å gro litt i huden og derfor ble lit ekstra ømme. Ikke vondt, men ømt. Og det føltes såååå lettelse når stingene var fjernet, ømheten forsvant. Navlen er jo i veien om den er øm og du skal bevege deg:) Lykke til med å få spiren til å sitte. Håper lap gav deg svarene som du ønsket og at dere nå lettere kan komme videre i prosessen med å få barn. Selv er vi køen for IVF, og det gleder jeg meg til etter mange år med prøving og ingen grunn til at vi ikke skal klare å få spiren til å sitte:)
-Lykkelig-med junispirer Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2009 Lykke til til deg også Fikk vel svar omtrent som forventet av lap. Ikke noe fysisk galt, men noen endoflekker i buken. De kan ikke si sikkert om det er årsaken, men vi er i alle falle henvist videre. Ser av andre innlegg at du er søkt til Porsgrund. Det er vi også. Ble sendt i januar, og fikk brev noen dager senere om at den var mottatt, og at vi sto på venteliste. Fikk beskjed om fire mnd, så i løpet av april bør vi være inne til første samtale. Ser ut til at vi følger hverandre ganske likt:) Selv om jeg ser at dere har prøvd en god del lenger enn oss. Vi har "kun" vært prøvere siden des 07, selv om det føles lenge nok når spiren er etterlengtet og det popper opp mager og babyer overalt rundt en.
to snart tre Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 hei. Vår søknad ble også registert i januar, og håper å komme inn i april.l Det blir spennende, vi får følge hverandre utover:) Jeg har ennå ikke hørt noe, men så at en del andre inne på ass.befruktning nå hadde fått time i Porsgrunn ca 2,5 - 3 mnd venting etter søknad ble mottatt. Så jeg håper vi begge vet mer om dato og hva som skjer for oss iløpet av slutten av mars måned. Det er jo iallefall lov å håpe......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå