Makko med to små gutter Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Har verdens fineste og snilleste baby. Kanskej derfor vi tenker tanken. Har en "gammel" ragg av en hund fra før, på litt over sju. Voksen i alder, men et barn i hodet. Heldigvis kjemperolig inne, men krever ennå ganske mye mosjon. Lyst på en fuglhund... -noen som har erfaring med å kjøpe hund i permisjonstiden?
LilleBjella Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Tenker du valp? Det hadde jeg definitivt droppet:) Det er akkurat to år siden vi skaffet oss valp. Og jeg husker enda at vi løpe ut med valpen heeeeelt tiden for å tisse. Også på natten. Vilter lek, og helt ekstrem valpebiting. Trening på hverdagslydighet. Det var jo forsåvidt en koselig tid, men tror aldri jeg hadde orket det i kombinasjon med et lite barn.
Makko med to små gutter Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2009 har egentlig en unghund i sikte, men endel ekstra arbeid i hverdagen blir det jo. Siden vi skal ha en jakthund blir det ganske mye trening, men det blir det jo i dag og...
Elsker jenta si<3 Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Jeg hadde nok ville ventet,for en valp krever jo nesten like mye som en bab,så da bli jo hunden litt nedprioritert når du har en baby i tillegg.. Jeg tror iallefall det hadde blitt sånn til meg:)
FruBoger fødeklar Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 Ville nok også ventet litt. Kan jo ikke gå ut hvert femte min nå i kulda, og la babyen være inne alene.. og mate ungen og en hund som må ut...og natta... nei, valp eller unghund...vent... men på andre siden: verre å la en 1 åringe som krabber og små går være inne alene når du må løpe ut med valpen...
LilleBjella Skrevet 1. mars 2009 #6 Skrevet 1. mars 2009 Regner med du ikke er alene? Hvis du og partneren din er enige om dette, så kan dere jo på forhånd fordele arbeidsoppgavene i forhold til dette. Vi har en hund på to år, som krever ganske mye. Tur morgen og kveld, og en lang tur midt på dagen (helst to timer ute da). Hun skal også stimuleres mentalt. Men det blir ikke like mye trening på triks og lydighet nå, som før. Men du vet jo selv hvor krevende babyen din er. Med min hadde det nok ikke gått:) Er dere begge enige og har lyst, så er det jo bare å kjøre på.
Nattinatta Skrevet 1. mars 2009 #7 Skrevet 1. mars 2009 det tror jeg vil bli mye slit... desverre. husker når vi fikk valp, så var jeg glad vi ikke hadde baby. husker når jeg var liten anskaffet vi oss fuglehund... vilter hnd som måtte ha vanvittig mye mosjon. min svoger og svigerinne skaffet seg valp når tulla var 6 mnd, ikke fuglehund men en bitteliten selskapshnd. den er nesten underernært på oppmerksomhet stakkar... den er lissom bare der. de har rett og slett ikke tid til det. men hund er kjempe kos!! men mye arbeid med en liten valp. jeg ville kost meg med den dere har fra før, og ventet noen år med å skaffe en til...
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 1. mars 2009 #8 Skrevet 1. mars 2009 Hallo! Vi fikk oss en liten valp da jentungen var 1,5mnd eller sånn.. Alle sa at vi kom til å slite oss ut.. eller jeg, for det er jo jeg som er hjemme.. Men egentlig har det gått veldig fint! Nå har vi ikke andre unger enn henne, og da varer ikke den valpebitingen lenge om en er skarp nok på det! Gi den heller leke å tygge på, for det klør jo i tennene.. Og tips til er å gi den godis når den gjør fra seg ute, som du etterhvert trapper ned.. Nå er bebbien 7 mnd og hunden 6 mnd, og det går bare såå fint! Kjempe rolig Har en toller, hann. ( vi har hatt noen valper siste årene, som desverre har dødd av medfødt sykdokm, så vi hadde det m valpeoppdragelse ganske nært, eller hva skal jeg si.. det var ikke lenge siden siste, så vi husket godt ting en gjorde og tips osv ) Uansett hva dere gjør; Lykke til!
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 1. mars 2009 #9 Skrevet 1. mars 2009 Må bare legge til at det er jo forskjell på raser og folk og sånn... Har et venne par, som også skaffet seg hund på samme tidspunkt.. Og den har ikke fått den oppmerksomheten den burde ha, eller oppdragelse. Så en må nok vite litt om oppdragelse mener jeg. At ting bør sies en gang og ikke ti.
prinsesse+spire Skrevet 2. mars 2009 #10 Skrevet 2. mars 2009 tror jeg ville ventet med hund, ihverfall valp. en valp krever så og si all oppmerksomhet, og tar masse masse tid. skal trenes stuerern, sosialisering, miljøtrening og lydighetstrening. og tenk deg en leken unghund og minsten på gulvet som krabber rundt!
tesseliten Skrevet 2. mars 2009 #11 Skrevet 2. mars 2009 Vi kjøpte hund rett før vi fant ut at jeg var gravid:) Og det har gått kjempe bra, han er fortsatt unghund så det krever jo sitt det også, men vesla er såå oppslukt i han, hvis hun hyl griner fordi hun er trøtt eller noe, og han tasser bort til henne så smiler hun fra øre til øre:) Også veldig koslig å gå trilleturer selv om han er litt vilter til tider:) Nå skal de sies at jeg har en rimlig stor hund da (veier 56 kg) Så litt mer å hanskes med:) men jeg tror barn har kjempe godt av å vokse opp med dyr:) Det blir nok mere styr hvis du får en valp når den lille akkurat har begynt å krabbe eller gå Lykke til:)
AO3 Skrevet 2. mars 2009 #12 Skrevet 2. mars 2009 Jeg tror ikke jeg hadde orket det, for å være helt ærlig... En valp er jo som en baby, bare at man ikke kan ha bleier på den, og ikke kan ta den med overalt... Det positive er jo at du har god tid på deg til tisse/hjemme alene-trening, i motsetning til hvis du har f.eks. tre uker ferie akkurat når dere får valpen. Dere vil også få litt oppdragerhjelp av den eldre hunden, vil jeg tro - men tenk dere godt om! Dere vil sitte der med en baby, en krevende valp som trenger utrolig mye oppmerksomhet og trening, og en voksen hund som også krever sitt, og som har andre krav enn valpen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå