Sessa ruger igjen... Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Bare strikker dere inn den nye tråden og fester etterpå eller knyter dere sammen endene på gammel og ny tråd? Jeg har egentlig aldri lært meg hvordan det skal gjøre det.
missButterfly Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Jeg har lært at man skal klippe av den gamle tråden, og begynne på en ny tråd. Du må la en liten del henge igjen til å feste etterpå.
brooklyn Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 spørs litt hva jeg strikker. Om jeg strikker noe løst og luftig (i mangel på bedre ord), så strikker jeg noen masker med begge trådene, før jeg fortsetter på det nye nøstet. Om jeg strikker noe "pent" så strikker jeg inn den nye tråden og fester de pent etterpå. Mammaen min har sagt at jeg IKKE skal knyte sammen trådene, da "klumpen" ikke alltid holder seg på baksiden, noe jeg også har erfart. Dessuten (mye jeg mente om strikking, tydeligvis), så blir det sånn at når jeg strikker og skal skifte nøste (og gjøre det pent), så blir det sjelden bra om jeg begynner på nytt nøste når jeg begynner på ny runde /eller pinne, hos meg blir de penest om jeg skifter nøste på pinnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå