Gå til innhold

Pumping

helene0: jan09+jun11

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å pumpe meg litt innimellom for å ha i bakhånd til senere. Men hvor mye bør knøttet få hvert måltid? Aner jo ikke hvor mye han får i seg i løpet av et måltid nå. Han spiser jo bare til han er mett.

Noen som vet om det finnes en tabell eller noe som viser hvor mye de bør få i seg hvert måltid i forhold til vekt?

En annen ting jeg lurer på, til dere som har gjort dette før, har det vært noe problem å få de til å ta flaske? Kanskje vi bør øve et par ganger før pappa/barnevakten skal prøve alene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dyttet opp et innlegg for deg angående hvor mye babyen skal ha. Når det gjelder flaske er det lurt å teste/øve først. Noen babyer vil nemlig ikke ta flaske. La noen andre prøve enn deg for da lukter ikke babyen mamma og pupp og det kan dermed være lettere.

Skrevet

anbefaler å bruke flaske innimellom! vi var nødt og det var derfor aldri noe problem med å flaske

hvor mye er veldig vanskelig å si - ser det er noen andre tråder på det her. Et alternativ er å ha sånne ferdige kartonger med mme tilgjengelig i tilfelle det blir krise!

vi har brukt noen få av dem i løpet av 11 mnd og det har gått helt greit (vi har ikke giddet å blande osv selv - så lite som vi bruker mme, så har vi råd til kartongene selv om vi har måttet kaste litt innimellom)

lykke til med å få deg en liten pause!

Skrevet

min lille tok flaska uten problemer. Har pumpet meg og fryst melk for og ha litt liggende i tilfelle det skulle være noe. Når vi har gitt han flaske har han fått spise til han er mett, på lik linje med når han får pupp :) har egentlig aldri tenkt over hvor mye man bør gi med flaske

Skrevet

Jeg gir mm på flaske hver kveld ettersom gullungen er så sulten og henger på puppen kontinuerlig fra kl 19-20 frem til hun sovner i 00:30 tiden (men suger bare 10 min for så å ville ha mer etter 30 min).

En regner slik 11-15 % av kroppsvekt/per døgn delt på ant. måltider ungen får (feks 8).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...