Giinaღ Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Jeg har omsider klart å få gutten min til å suge (han er snart 4 uker), men dessverre suger han deler av tiden feil noe som gir meg såre bryster. Akkurat nå må jeg pumpe og gi flaske til de ikke er såre lenger. Noen som har erfaring som kan gi meg noen tips til hvordan å få han til å gape høyere?? Han gaper høyt da jeg presser brystet inn, men forandrer liksom tak etter at brystet er inni munnen....
2 fine små Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Du sier ikke noe om hvordan barnet ligger. Jeg gjorde den kardinalfeilen at det første barnet mitt lå på ryggen og diet mens nå vet jeg at mage-mage er det eneste riktige, og da er det enklere for barnet å ha riktig teknikk. En annen ting er at jeg lærte meg å tilby brystknoppen til nesen (ikke rett brystknoppen direkte til barnets munn) for da gaper de bedre. Da lukter de melk og det er det som skal til. Sugerefleksen sitter også i gangen, så la barnet først lukte seg til med nesen og så gaper de oftest ordentlig se om du da kan få knoppen opp i ganen etter beste evne. Som Nylander sier, man gir BRYST, ikke brystknopp... Alt dette hjalp meg i hvert fall. Mage mot mage var også avgjørende, fordi da drikker ikke barnet "i vinkel". Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå