Ella12 Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Hei! Hvordan er formen til alle kommende mødre? Jeg er i uke 26 nå, og formen er fin enda Jobber heltid, men merker jeg er mer sliten etter jobb nå enn før. Også sparker lillegutt masse hver dag og det er så godt å kjenne GLEDER MEG SÅNN TIL Å SE HAN! God helg til alle
nannasol Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Heihei! Så bra at formen din er fin! Og ingenting er bedre enn å kjenne masse spark hver dag Jeg begynner på uke 40 imorgen, bare 8 dager igjen til termin idag! Spennende, spennende! Har masse kynnere og trodd det har vært igang flere dager nå. Men dabber av før de store takene. Hadde så lyst til å få til et treff, men vi får vel satse på å få møttes med alle de små etterhvert!
Ella12 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2009 Oi, så spennende! Tenk nå er han/hun nesten her! Vet du kjønnet eller? Var dumt det ikke ble noe treff ja. Hele greia dabbet liksom av virket det som. Hvordan ser du for deg fødselen da? Noe spes. du vil/ ikke vil? Du skal føde her på Kongsvinger sykehus? Hold oss oppdatert her inne, krysser fingrene for deg
nannasol Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Ja.. Kjenner det nærmer seg veldig nå. Har en del kynnere og vi har trodd at fødselen har vært i gang noen kvelder nå. Men det har visst bare vært forarbeid, men hun har kommet lengre og lengre ned og nå har magen sunket. Vi vet det er ei jente Jeg har fødeplass både på Ullevål og kongsvinger, så får se hva det blir. Har moren min boende hos meg nå før fødselen og hun er lege og akupunktør så skal være hjemme så lenge som mulig før vi drar til sykehuset! Hadde i utgangspunktet ønsket meg en hjemmefødsel, men synes det virker vanskelig å få tak i jordmødre her på kongsvinger. Men så lenge jeg får slappet av hjemme og slipper å være så lenge på sykehuset går det nok bra. Blir godt å kunne få akupunktur hele veien også. Jeg ønsker ikke epidural, vil allerhelst slippe, men hvis noe skjærer seg så må man jo bare, men vil i utgangspunktet absolutt ikke ha epidural. (Da er det godt å ha akupunktør i hus!) Hvordan går det med deg da!?
Ella12 Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2009 Er hun i magen enda eller har hun meldt sin ankomst? Så deilig å ha mamma der da! Det må være veldig betryggende Jeg kommer nok også til å prøve akupunktur, selv om jeg aldri før har prøvd det. Vil jo, som du sier, helst slippe alt av medisinering, men vi får se hvor det bærer. Også har jeg lyst til å prøve badekar. Vet ikke helt hvorfor, men det virker veldig behagelig. I dag har jeg 100 dager igjen! Vokser og vokser nå, og kjenner allerede at ting har blitt tungvint og slitsomt. Så er spent på hvordan det blir fremover. Men jeg venter jo på noe godt da, så det er verdt alt!! Håper alt står bra til med deg, gleder meg til oppdatering
anita32 Skrevet 7. mars 2009 #6 Skrevet 7. mars 2009 Hei hei Vil bare si at jeg anbefaler badekar! Varme og det å føle seg litt "vektløs" i vann var helt utrolig under min første fødsel. Dessverre tilbyr ikke kongsvinger fødsel i vann enda, bare til smertelindring, men det funker utrolig bra det også! Jeg fødte i vann sist (på fredrikstad sykehus riktignok), men er overbevist om at badekar var med å gjorde at jeg ikke trengte annen smertelindring. Når det gjelder akupunktur så funker det på noen, på andre ikke. Jeg får akupunktur for bekkenløsning og det hjelper en god del. Men jeg vet om andre det ikke har hatt effekt på. Lykke til uansett (begge to) Hilsen Anita (40 dager igjen...)
Ella12 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 7. mars 2009 Hei Anita! Så godt å høre at du anbefaler badekar. Hvorfor kan man ikke føde i badekaret når det først er der da? Hvordan er formen din da? 40 dager! Det er ikke lenge til! Vet du om det blir gutt eller jente?
anita32 Skrevet 8. mars 2009 #8 Skrevet 8. mars 2009 Jordmødrene må ha tilleggsutdannelse i å ta i mot i vann tror jeg. Det blir jo litt annerledes både med "utsikt" og "tilgang" (hvis man kan kalle det det... :-) ) i et badekar enn i en seng... Har i hvert fall fått beskjed om at jeg må til elverum hvis jeg skal få føde i vann her i hedmark. Skulle forsåvidt gjerne gjort det jeg, men sist gang gikk det så fort at mannen min rett og slett nekter å kjøre den lange veien :-) Formen ja... ikke helt på topp. Har hatt bekkenløsning foran siden jul. Ikke behagelig i det hele tatt. Og så har vi vært mye syke i det siste så begynner å bli lei nå! Vet ikke om det blir gutt eller jente. Har valgt å ikke vite. Hadde vært moro med gutt, men veldig praktisk med jente... :-) (så jeg får brukt alt det rosa tøyet en gang til... ) Er alt bra med deg?
~Tiriltoppen~ Skrevet 8. mars 2009 #9 Skrevet 8. mars 2009 Hei! Jeg er kommende kongsvingermamma med termin 9. juni. Formen er forholdsvis bra ennå, men begynner å merke at ryggen er vond nå (akkurat samme som forige svangerskap). Jobber ennå fullt, og håper jo med å fortsette en stund fremover. Ser det er noen her som ikke har lenge igjen. Spennende! Håper det går fint den siste tiden og at også fødselen går greit
Ella12 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 8. mars 2009 Ja, det er sant det du sier om utsikt og slikt ja. Litt synd når de faktisk har badekar da. Men jeg har hørt så mye bra om fødeavdelingen på Kongsvinger, så jeg føler meg heldig som skal føde der. Formen min er fin. Litt mer sliten enn vanlig, men jeg har ingenting å klage på Har begynt med papirmølla til NAV nå, og synes den nesten er mer slitsom enn tanken på fødselen Kan være vi møtes på sykehuset da Tiriltoppen! Jeg har termin 14, juni
Angie&Jr. Skrevet 4. juni 2009 #11 Skrevet 4. juni 2009 Jeg har termin 2 september Formen er helt fin og ikke vondt noe sted, jobber som før og rører meg masse - utrolig deilig! Flytter tilbake til Kongsvinger 1 August, og vil gjerne bli kjent med flere småbarns mødre i området
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå