Himmel og hav Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Er det noen som vet om man kan få støttestrømper på blå resept? Og hva er i tilfelle kriteriene for å få det? Jeg er mye plaget med ødemer i føtter/legger, og jeg kjøper i dag strømpene selv. Men 200,-for et par strømper som går i stykker etter 2 uker blir litt dyrt etterhvert, synes jeg. Eller er det noen som vet om nettbutikker hvor man kan kjøpe litt rimeligere støttestrømper?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Nei,det går nok ikke dessverre...
Silja FullFres McQueen Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Hvordan i all verden får du de til å gå i stykker etter kun to uker??
Bippe77 Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 mine holdt mye lenger enn 2 uker... men jeg kjøpte de som er litt tykkere liksom... ser ut som man har på seg sokker liksom.. men såklart lengre da!
Himmel og hav Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2009 Jeg har to par, og det ene har holdt kjempelenge, sikkert bortimot et år. Så kjøpte jeg samme slaget nå, og de har det gått hull i under hælen på begge to etter to ukers bruk. Jeg vasker de ca hver tredje/ fjerde dag, og har behandlet dem pent. Men det blir litt dyrt når jeg må kjøpe strømper annenhver uke... Jerg kan jo ikke la være å bruke dem heller (må antagelig bruke de resten av livet).
Himmel og hav Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 1. mars 2009 Jeg har også de som ser ut som tjukke, svarte knestrømper.
Bettybu Skrevet 1. mars 2009 #7 Skrevet 1. mars 2009 Har du hard hud på føttene?? Hva med en time hos en fotterapeut??
Himmel og hav Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 1. mars 2009 Nei, har ikke hard hud. Føttene smøres og stelles daglig. Jeg satt og studerte strømpene med hull i nøye nå, og det har blitt hull på samme stedet på begge to. Akkurat i overgangen mellom hælstrikken og ribbestrikken ,m.a.o under fotbuen, så nå lurer jeg litt på om det er en produksjonssvakhet. I og med at de forrige jeg kjøpte (som er samme slaget) har holdt i over et år, med den samme bruken. Jeg får ta de med meg på apoteket og se hva de tror.
Lystpåentiljeg Skrevet 1. mars 2009 #9 Skrevet 1. mars 2009 Nei, dessverre, det tror jeg ikke er mulig. Ja, strømpene er dritdyre! Jeg må ha de som går til låret, 385kr pr par, helt sjukt. Og ja, det går veldig fort hull på de. Jeg har måttet begynne med sokker utenpå strømpene - blæh - for at det ikke skal gå hull på de med en gang. Har også "lappet" litt på de som har begynt å rakne. Pent ser det jo ikke akkurat ut, men så bruker jeg ikke de parene til "pent" heller, men mer til jobb, her hjemme o.l.- synes jo ikke.
Fire småtroll Skrevet 1. mars 2009 #10 Skrevet 1. mars 2009 Hvis du jobber i en ia-bedrift (heter det det?) så er det faktisk noen ordninger på dette.. Jeg fikk ekstreme åreknuter under sist svangerskap, så store og smertefulle at det var en medvirkende årsak til at jeg ble sykemeldt. Jordmora mi hadda aldri sett lignende og satte himmel og jord i bevegelse for å finne støtteordninger til strømper, hun pratet med masse mennesker på nav, hjelpemiddelsentralen, kommunen osv, og til slutt fant hun en støtteordning, men den gjaldt bare ia-bedrifter, noe min bedrift ikke er. Men prøv å sjekke det opp om din bedrift er det.. Jeg kjøper forresten støttestrømper på Clas Olson, der koster det 149,- for svarte litt tykke strømper. Ikke like stramme som de som koster 300,- på apoteket, men likevel helt greie å ha til variasjon.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 1. mars 2009 #11 Skrevet 1. mars 2009 Du kan prøve å få legen din til å skrive en søknad til hjelp om å dekke dette, men jeg har selv gjort det og fått avslag.. Du kan ikke få de på blå ressept..
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #12 Skrevet 1. mars 2009 PÅ sånn "helsebutikk/bandagist" har de gode strømper.
Herlige barn har jeg fått Skrevet 1. mars 2009 #13 Skrevet 1. mars 2009 Det er også rimeligere og handle støttestrømper i Sverige, har før kjøpt både mads og jobst sine, sistnevnte synes jeg er det beste merket! Betalte sist for 2 par strømper under 200 kroner (svenske) og med dagens kronekurs så blir det jo enda rimeligere.
Himmel og hav Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #14 Skrevet 1. mars 2009 Jeg foretrekker også Jobst sine. Men det med Sverigee var et godt tips, der er jeg jo en gang i mellom. Takk! Jobber nok ikke i IA bedrift for tiden, dessverre.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 1. mars 2009 #15 Skrevet 1. mars 2009 De er i tillegg hakket dyrere.. Jeg kjøper en pakke med to strømper, og det koster 550 kr..
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 1. mars 2009 #16 Skrevet 1. mars 2009 Den var til kakemonstermosemamma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå