Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 4,5 måneder har begynt med maisgrøt.Avføringsmønsteret hans har endret seg- bæsjer bare hver 4.dag. Bør jeg gi vann som tørstedrikk sammen med grøt eller la han slukke tørsten med mme? Han er liten av vekst og jëg er redd han ikke legger på seg om jeg gir for mye vann!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker han plaget av avføringsmønsteret da? vondt og mye pressing de dagene han ikk ebæsjer?

Og lager du grøten på mme, mm eller vann?

Prøvd å røre ut sviskemot i grøten eller mme?:)

Skrevet

kan prøve med sviskedrikk eller svisker på glass.. eller litt malt i melken hans... her ble gutten tregere i magen når vi startet med grøt og gikk over tl litt annen grøt enn den han var vant med... så malt løste opp systemet her iallefall!

jeg prøvde å innføre vann ved den alderen, men ikke før han ble 6,5 mnd at an begynte å drikke litt vann... så her er de jo forskjellige. ikke hadde jeg en liten gutt heller..

men vurder det ut i fra om han legger greit nok på seg!

også kan du jo gi vann mens han spiser grøt f.eks, og mme/mm etterpå..

Skrevet

Jeg ga vann til grøten i starten, men har i ettertid lært "vann til middat - melk til grøt" (?) - tror ikke det er noe galt i å gi vann til grøten, egentlig, men jenta mi er også småspist så jeg vil gjerne få i henne mest mulig. Ergo blir det mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...