Gjest Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Jeg og barna mine var på en kiwi-butikk idag og begge barna måtte på toalettet. Eldstemann sto og hoppet fordi han måtte på toalettet og minste hadde full panikk fordi han ikke hadde bleie på (han er i avvenningsfase). Jeg spurte pent om vi ikke kunne få låne toalettet, men nei, det var IKKE for kunder! Det endte med at vi måtte kle på bleie inne i butikken på minsten og eldste måtte springe 200 meter for å komme på et toalett. HALLO - hvordan kan man drive butikk uten å ha kundetoalett?! Ihvertfall åpne for at barn kan gå på do. Jeg var såå provosert.. Har lyst til å skrive mail til butikksjefen! Er dette vanlig policy på Kiwi?
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Hæ? Jeg har aldri opplevd en enkeltstående dagligvare som har et kundetoalett. Jeg jobbet selv i en stor kjede ved siden av studier, og ingen av butikkene hadde kundetoalett. Kun hvis butikken lå i et senter. Det var forøvrig veldig sært ikke å låne toalettet til barn. Vi lånte det ikke ut til voksne.
anesam Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Det er ikke mange matbutikker her som har kundetoalett vertfall.. men dere burde fått lånt toalettet i dette tilfellet etter min mening!
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #4 Skrevet 28. februar 2009 Jeg vet faktisk bare om 2 butikker som har kundetoalett i stavanger, av de som ikke ligger på et senter da. Det er helgø mariero og obs, meny i hillevåg har også forresten. ¨ Så jeg tror det er vanlig policy overalt...?
hysterika Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 Venlige butikker har ikke kundetoalett, kun sentere.
meg & to små vampyrer Skrevet 28. februar 2009 #6 Skrevet 28. februar 2009 Ingen av de butikkene jeg handler på har kundetoalett.. Tror ikke det er vanlig å ha det.
<3Lykkelig<3 Skrevet 28. februar 2009 #7 Skrevet 28. februar 2009 De har ikke do på kiwi her i byen heller, men på rema 1000 og meny som ikke er på noe senter har de eget kunde toalett.
Libido- Skrevet 28. februar 2009 #8 Skrevet 28. februar 2009 De fleste har ikke kundetoalett. Pga de utrolig høye kravene. Men det aller aller fleste låne likevel bort toalettet til barn, eldre osv. Dårlig service!
-MtG- Skrevet 28. februar 2009 #9 Skrevet 28. februar 2009 Det er ikke vanlig å hakundetoalett i butikker, men selvfølgelig skal man låne bort personaltoalettet om noen virkelig MÅ på do. Ihvertfall til barn. Kjipern om man er i butikken og får akutt diaré og får beskjed om at toalettet er kun for ansatte:D
xxxJulianexxx Skrevet 28. februar 2009 #10 Skrevet 28. februar 2009 Jeg vet ikke om en eneste butikk som har kundetoalett. De er ikke pliktet til å ha det heller. Men det er hvertfall utrolig dårlig service og ikke låne bort toalettet når det er skikkelig krise.
Tipp topp Skrevet 28. februar 2009 #11 Skrevet 28. februar 2009 Tror ikke de har kundetoalett på KIwi her, men det har ikke vært noe problem å få låne de to gangene vi har trengt.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 28. februar 2009 #12 Skrevet 28. februar 2009 HALLO FOLKENS! Dere som syns det er dårlig service at en butikk ikke har kundetoalett, her er et scenario for dere: Du er ansatt og alene i butikken deler av dagen. Noen krever å låne toalettet (som ikke er kundetoalett). Det vil si at du må forlate kasseområdet låse dem inn bakveien, opp en trapp, igjennom kontoret med private eiendeler mm og forlate dem der fordi du har en butikk som helst ikke skal robbes mens du er borte heller. Kunden må ta seg ut alene, og forhåpentligvis ikke med dine eiendeler eller andre ting fra bakrom/pauserom som tilhører butikken. Hva gjør du? Er det krise så klart man tenker service, men andre ganger ender man kanskje opp med å få en bøtte kjeft fordi det er for mange kunder som trenger din oppmerksomhet fremfor noen som trenger et toalett.
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #13 Skrevet 28. februar 2009 Jøss, mulig det er fordi jeg kommer fra landet at jeg forventer at butikken har toalett... og HVERTFALL siden to barn er på gråten av toalettmangel
UnePune äntligen hemma! Skrevet 28. februar 2009 #14 Skrevet 28. februar 2009 Jeg har vært rundt på mange bakrom i diverse butikker opp igjennom, aldri vært noen som har sagt nei =) Hadde de sagt det, trur jeg jeg hadde spurt om det var bedre at jeg tissa rett ned på gulvet, haha! Må man tisse, så må man tisse - og spesielt kidsa selvfølgelig! Hadde sendt klagemail jeg =P
litakine og Theodor Skrevet 28. februar 2009 #15 Skrevet 28. februar 2009 i en matbutikk MÅ det være to for å holde åpent, så scenarioet ditt kan ikke stemme helt i den her saken. Jobber selv på matbutikk, og vi har ikke eget tilgjengelig toalett, men har et fast toalett vi låner ut hvis det er noen som spør. Da må vi selvfølgelig følge dem inn på personalrommet og sånn, men som sagt, vi har ikke lov til å ha butikken åpen uten at det er minst to på jobb, så det er en som klarer å ta seg tid. Derimot klesbutikker kan jeg forstå, hvis det er en på jobb
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 28. februar 2009 #16 Skrevet 28. februar 2009 Det er visst ikke mange av dere som tenker på at det finnes mange butikker med bare en ansatt på jobb av gangen. Annerledes med store butikker med mange på jobb av gangen, eller kjøpesenter for den saks skyld. Det er jo en arbeidsplass også mener jeg. Har opplevd å stå i den situasjonen som ansatt. Måtte si nei, grunnet at jeg var alene og overhodet ikke kunne forlate kassa eller kundene pga potensiell stjeling. Sendte kunden over gata til en kafe som hadde kundetoalett. Vi snakker 10 meter gange, men kunden ga meg huden full for det. Jeg hadde ikke noe valg:o/
AneB Skrevet 28. februar 2009 #17 Skrevet 28. februar 2009 Jeg har aldri hørt om eller sett at noen er aleine på jobb i en matvarebutikk! Syns det var dårlig service, men jeg forventer ikke at vanlige butikker som kiwi eller biltema eller hm skal ha kundetoalett...
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 28. februar 2009 #18 Skrevet 28. februar 2009 Og ja, jeg mener selvfølgelig andre butikker enn matbutikker:o)
mai mammaen til to Skrevet 28. februar 2009 #19 Skrevet 28. februar 2009 vet faktisk bare om en butikk som har kundetoalett jeg. matbutikk som ikke er på senteret... syns det er horibelt at dem ikke låner ut toalettet til små barn.vil og tro at dem er flere på jobb på en lørdag enn bare en. jeg ville sendt klage...
mai mammaen til to Skrevet 28. februar 2009 #20 Skrevet 28. februar 2009 du skulle fått dem til å tisse utenfor døren istede...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. februar 2009 #21 Skrevet 28. februar 2009 de har vel ikke lov og låne bort toalettet? ihvertfall har ikke resturanger lov til og låne bort personaltolettet i følge matilsynestkrav. men selvsakt er jeg enig i at det går an og ta hensyn til de få som spør. det er tross alt ikke så mange mennesker som er så nøden at de spør personalet om og få låne doen dems når de er på butikken. (og fru lastina bor jo ikke øde, så det er mer en 1 person på jobb)
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #22 Skrevet 28. februar 2009 Det er da vel ingen matutikker som har kundetoalett. Jobbet en periode på bunnpris og der hadde vi ikke kundedo i hvertfall. Men gjorde såklart unntak og lånte bort personaldoen dersom det kom små barn i nød. Voksne måtte vi bare beklage til. Tror ikke det er uvanlig i det heletatt.
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #23 Skrevet 28. februar 2009 Dessuten, i en matbutikk skal man alltid være to på jobb. Dette er ikke bare for å ta seg av kundene, men også for å sikre hverandre f.eks ved ran. Dersom den ene tar med seg en kunde ned på personalrommet vil både de som følger kunden på do og den som sitter igjen i kassa være veldig sårbare. Så vi fikk beskjed fra sjefen vår at å låne ut toalettet var egentlig ikke lov, men at vi i enkelte tilfeller (f.eks små barn midt på vinteren) kunne gjøre unntak.
suseduse Skrevet 28. februar 2009 #24 Skrevet 28. februar 2009 det er faktisk ikke lov å låne bort personal toalettet av hygieniske årsaker til kunder, man må egentlig ha et eget toalett til kunder.. dette pga smittefare. får mat tilsynet vite at man låner bort personal doen til kunder, blir det bråk. jeg syntes også det var dårlig før jeg fant ut dette, men skjønner det bedre nå. men vi pleide stort sett låne til små barn, selv om det ikke var lov.
mamarama og lille banan Skrevet 28. februar 2009 #25 Skrevet 28. februar 2009 jeg har jobbet på storkiosk, og var nesten alltid alene på jobb. det var oooofte at folk spurte om vi hadde toalett. hvis de skulle få låne personaldoen måtte jeg slippe dem inn på bakrommet via en kodelåst dør, forbi varelageret der safene sto, og inn på toalettet der mine personlige eiendeler var. jeg kunne ikke stå "dassvakt" for jeg måtte være i butikken og passe på. det er også riktig at man ikke har lov til å låne bort personaltoalettet pga mattilsynets regler. det var en offentlig do (container) 10 meter bortenfor kiosken. et gratis urinal og et toalett som det kostet noen kroner for å bruke. der var det også vask. kanskje ikke så delikat, men må man så må man...jeg tror jeg har sagt ja til at noen kunne låne doen en gang, og da var vi to på jobb. en liten gutt som måtte tisse NÅ, og var i følge med moren. kollegaen min fulgte de inn på bakrommet. men ellers har jeg bare beklaget, og informert om toalettet rett utenfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå