<3tobarnsmor<3 Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Er det virkelig normalt å miste så mye hår etter et svangerskap. Det har vel hålt på i ca 2 mnd nå, jenta mi blir snart 6 mnd! Sluke i dusjen er full av hår og det er hår over alt i leiligheten....klikker snart ! Flere?
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Ja, det er ganske vanlig..fikk viker jeg:p Men trøst deg med at det gir seg snart og det vokser ut igjen. Trur det skjer når vi ammer?! Noe med hormonene sikkert;) Men gå på frisørsalongen og kjøp en shampoo, blå flaske, lurer på om den heter Nitrim...denne skal få hår til å vokse ut igjen;)
Itsrejk Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Jeg røyter også for tida... Det hører vel med, tror jeg. Har heldivis nok å ta av, så jeg stresser ikke med det. Derimot skulle jeg ha vært hos frisøren og klippet bort en liten halvmeter (en liiiiten overdrivelse, riktignok) hår som ikke har blitt tatt vare på på så alt for lenge...
<3tobarnsmor<3 Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2009 Takk for svar. Kanskje jeg skal kjøpe den shampoen. Vet du hvor mye den koster?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 Ofte mister man ikke særlig mye hår når man går gravid, så etter rundt 3-4 mnd som ikke-gravid begynner man å miste det håret man egentlig skulle ha mistet under graviditeten... Men jeg begynner å mistenke at kroppen min ikke helt har skjønt at det er kun overskuddet som skal mistes, for her kan jeg jo lage en hel parykk hver gang jeg børster håret!
Lunita_ Skrevet 28. februar 2009 #6 Skrevet 28. februar 2009 jeg føler med deg!! 4 mnd etter fødselen miste jeg masse hår...har fått viker på venstre side og midt forran har jeg mista også...så nå ser d jo fint ut,når det vokser ut igjen..piggsveis forran..heldigvis har jeg tjukkt år så jeg får sjult vikene,men det driver å vokser ut igjen heldigvis...fikk en smule panikk,for jeg viste ikke at det var vanlig å miste hår,men mamman min hadde opplevd det samme etter hun fikk meg:p
Carina_1975 ❤ 2 kjekke gutter Skrevet 28. februar 2009 #7 Skrevet 28. februar 2009 Jeg mister også utrolig mye hår. Ser ikke så mye av det på hodet(heldigvis), men finner hår på de utroligste steder... Jeg vasker og vasker i leiligheten. Sukk. Men jeg tror ikke det har noe med amming å gjøre - jeg ammer nemlig ikke og er ikke spart for ufrivillig håravfall. :-)
Nå da? Skrevet 28. februar 2009 #8 Skrevet 28. februar 2009 Det er riktig som DarkNight skriver. Mange mister mindre hår under svangerskapet og dermed kvitter kroppen seg med alt overskuddet på kort tid. Det vokser ut igjen og det er ikke mye vits i å bruke spesielle shampoer for at det skal komme tilbake. Håret vokser fra innsiden.... faktisk... =) og shampoen renser bare håret utenpå... Da er det bedre å prøve B-vitaminer og kosttilskudd som f.eks. Hårkontroll ol. Jeg er frisør og får masse spørsmål om dette, men det beste tipset er at håret kommer tilbake og at man må ha tålmodighet!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå