Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om Oskar? Bor i Oslo, så her er det ganske populært. Begjynner og like det litt alikevel. Hva synes dere om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oskar/Oscar er et flott navn, og det passer fint til Kaja : )

Vet ikke hvilken skrivemåte jeg foretrekker, men til Kaja er nok Oskar finest.

Skrevet

Synes det er veldig fint! :)

Skrevet

Nydelig navn synes jeg. Jeg har tenkt på å bruke det selv, men det er et popisnavn så det blir ikke aktuelt for min del.

Skrevet

Liker det ikke. Blir litt sånn Herman, Oscar og Petra for meg! Navn jeg absolutt ikke liker.. Men måtte isåfall bli skrevet Oscar.

Skrevet

Takk for svar.

Da er vi veldig forskjellige mirandaaa;-) Herman og Oskar er blant mine favoritter;)

Skrevet

Poppisnavn? Det stemmer da ikke. Oskar er ikke på topp hundre-lista engang:

http://www.barnimagen.com/felles/navneguiden/topplisten?l=pop100m

Oskar er et helt supert navn. Både stødig og røft men også klassisk og pent. Det fungerer i alle land og yrker, og gir gutten mulighet til å bli og reise hvor han vil uten å måtte tenke på navnet.

Skulle så gjerne ha brukt det selv, men en i familien har alt brukt det.

Jeg stemmer altså for!

Skrevet

Den lista du la ut Selma, er nok gammel. Mathias står som topp, men i 2008 var det Lukas som var mest populært og året før var det Jonas såvidt jeg vet.

Jeg synes Oskar er kjempefint. Selv om det var drøyt 300 gutter som fikk det navnet i fjor og det er ganske populært vet jeg ikke om noen smågutter med navnet Oskar. Oskar er et navn jeg gjerne kunne brukt selv.

Skrevet

Jeg tror den lista er gammel ja. Jeg har fått et inntrykk av at det er ganske populært her vi bor. Jeg er enig i at det er kjempefint, tøft, klassisk, og vakkert. Men av en eller annen grunn tenker jeg litt på pølser.. aner ikke hvorfor:\

Skrevet

Oskar er fint og stødig!

Liker det egentlig veldig godt!! Vetom en liten søt gutt med det navnet....smelter meg ja=)

Skrevet

Oskar er et helt fint navn, men fryktelig vanlig i Oslo (det 4 mest brukte) - så jeg hadde styrt unna.

Skrevet

Fint navn, men som sagt mye brukt hvis det betyr noe for deg.

Skrevet

Så rart at den listen skulle være så gammel. Den er jo fra navneguiden, med link her inne på siden. Trodde den var helt oppdatert jeg, men den gang ei.

(http://www.barnimagen.com/felles/navneguiden)

Men så er det jo dette med fylkes/ kommunemessig variasjon...

http://ssb.no/navn/

(under fornavn, fylkesvis)

Leste inne på ssb nå nettopp. Her er Oskar inne i Oslo og Bærum, mens navnet ikke er tilstede på listene noe annet sted i landet, såvidt jeg kan se.

Forstår jo at det er en faktor dersom annenhver gutt i nabolaget heter det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...