Gå til innhold

Jeg begynner å bli litt lei...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... av stadig å bli fornærmet av anonyme? Har dere ikke guts til å skrive under med nick, engang? Dere er jo uansett relativt anonyme her inne, med mindre dere har personnummeret som nick?

Det er noen få som tør "stå fram" som vaksinemotstandere med nick her, og all ære til dem. Det er gjerne de som har de beste argumentene og den mest saklige argumentasjonen også. Tilfeldig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du begynner å bli lei? Nå er du en skam for promoteringa for vaksineprogrammet i Norge og etter å ha lest dine svar mot vaksinemotstanderne så har jeg bestemt meg for å kutte ut vaksiner til mine barn. Du er direkte ufin og argumenterer med at "motstanderne" bruker konspirasjoner og er paranoide, uten at du har svar tilbake som viser at noe annet enn svada. Jeg har sett på det motstanderne skriver og må innrømme at jeg er overrasket over hvor lite jeg viste om vaksiner. Jeg skal bruke mye tid fremover å lese det jeg kommer over av bøker som omhandler vaksiner.

Hilsen det sorte fåret som har stukket fra flokken!

Skrevet

fnis, meg80 var så sur at hun ikke skulle skrive noe mer her inne skrev hun i en annen tråd, men fortsette å mase i mangel på vett og kompetanse det gjør hun....så blodfornærma for et par dager side og så i full fart igjen

hohohoho.....

Skrevet

Vi har takket nei til vaksine, men hadde i grunn tenkt å hoppe på vaksineprogrammet igjen. Men som du sier så har jeg også mistet helt lysten etter alle innlegene i det siste. Tror nok vi avbestiller den timen vi har hos helsesøster.

Skrevet

Kansje fordi du annser de som ikke vaksinerer lener seg til ditt barn som tydelig er en klippe?

Du skjønner, det finnes mange som ikke vaksinerer rundt om og her på dib blir det å blotte sjel hvis et kjent nick kommer opp vedrørende å ikke vaksinere.

Skrevet

Herregud meg80.

Jeg har prøvd å følge med i disse vaksinetrådene og vil med hånden på hjertet si at dine kommentarer ikke er noe bedre enn disse vaksinemotstanderne. Jeg har hittil vaksinert mine, men etter den interessen jeg har fått etter å lest motstandernes argumenter og dokumenter velger jeg nå og utsette vaksinering, lese mer og se videre på de fakta jeg ikke trodde eksisterte. Jeg har kverulert mot disse motsanderne før, men det var for at jeg ikke viste en døyt om vaksiner og stolte blindt på den informasjonen vi får på helsestasjonen. Du sier konspirasjoner, noe som viser hvor lite du vet og hvor lite jeg viste. Det er kjent at de som roper konspirasjon er de som ikke vet noe. Du sitter her å innrømmer at du ikke vet en døyt, noe motstanderne tydelig synes er morsomt og som kommer frem med morsomme vinklinger på debatten.

Nok en sau som har rømt flokken.

Skrevet

Har et spørsmål til vaksinemotstanderne. Har tidligere lagt ut link til en fersk artikkel i Eurosurveillance, Volume 14, Issue 6, 12 February 2009 som sier følgende:

"Since the beginning of 2008, France has been experiencing a resurgence of measles. It started in a religious traditionalist group with low coverage and secondarily spread to the general population. This situation is the consequence of the insufficient vaccine coverage (less than 90 % at 24 months of age) which had led to the accumulation of susceptibles over the last years. More than 550 cases have been notified in 2008, the vast majority being unvaccinated. One measles-related death has occurred early 2009. "

Videre nevner artikkelen at 88,5 % av sykdomstilfellene gjaldt uvaksinerte, mens flertallet av de resterende var kun delvis vaksinerte.

Spørsmålet mitt er; hva tenker dere når dere leser slikt? Blir dere i tvil, eller avfeier dere instinktivt artikkelen som falsifiserte data?

Skrevet

det er vel bare den vanlige propagandaen de kjørere for å få igangsatt tvangsvaksinering i europa på lik linje med usa. ikke så mye å låne ørene til, de tallene forteller at en unge er strøket med i 2009, javel, og hva er problemet, de forteller ikke at den ene ungen med stor sannsynlighet stod med et bein i grava pga leukemi eller noe lignede, de tallene sier ingenting om hvem som får fatalt utfall av vaksinering sammenlignet med meslinger. meslinger er ytterst skjelden farlig og man kan gi a vitaminer mot det i følge who, dette beskytter 100% mot fatale utfall av sykdommen.det vil alltid være epidemier av dette viruset og mange andre, vi har ikke 100% vaksinedekning, sannheten er at all de vaksinerte til nød har immunitet i 5 år. sånn sett er vaksinedekninga lav, max 30-40% til enhver tid. så i framtida når vi med naturlig immunitet dør ut vil vi se enorme epidemier, og speielt voksne vil rammes hard. bommert i strategien????? lav iq????? fatal optimisme eller smakløs kalkyle.....????

Skrevet

Jøss. Meslingeepidemien hørtes helt forferdelig ut. Særlig når en har huet godt planta i rassen. 1 stk død. Help me!!! Og flesteparten var uvaksinert. De heldige barna som fikk meslinger er i alle fall sikret livslang immunitet og bedre helse enn astmatikerne og allergikerne som må fylle etter gift for å tro at de skal få en bedre helse.

Skremselspropaganda som benyttes for å skremme folk fra sans og samling.

Mye morsommere meslingevaksineprosjektene i Ukraina og India. Sto ikke så mye om det i blekka du leverte her oppe.

Dette her er morro lesing og selvfølgelig forbudt å skrive om og viktig å dysse ned.

Over 90 innlagt på sykehus etter meslinger vaksinasjon i Øst-Ukraina

12:40 12:40 | | 18 / 05 / 2008 18 / 05 / 2008

KIEV, May 18 (RIA Novosti) - A total of 92 people, including 87 children, were hospitalized in eastern Ukraine as of early Sunday after measles vaccination, Ukraine's emergencies ministry said. Kiev, 18 mai (RIA Novosti) - I alt 92 personer, inkludert 87 barn, ble innlagt på sykehus i Øst-Ukraina som tidlig søndag etter meslinger vaksinering, Ukrainas nødhjelp departementet sa.

On May 13, a 17-year-old boy died after measles inoculation in the Donetsk Region. På 13. mai en 17 år gammel gutt døde etter meslinger inoculation i Donetsk-regionen. Two days later, over 60 people in eastern Ukraine were hospitalized after vaccination. To dager senere, over 60 personer i Øst-Ukraina var innlagt på sykehus etter vaksinasjon. A total of over 20,000 people in the region received the same vaccine. Totalt over 20.000 mennesker i regionen mottatt samme vaksine.

Ukraine's President Viktor Yushchenko said he was concerned over the teenager's death and demanded from the Ukrainian health ministry to take all measures to prevent such instances in the future. Ukrainas president Viktor Yushchenko sa at han var bekymret over tenåring død og krevde fra ukrainske helse departementet å ta alle forholdsregler for å forhindre slike tilfeller i fremtiden.

By now, measles immunization has been halted in Ukraine. Nå, meslinger immunisering har stagnert i Ukraina.

OG DENNE ER ENDA MORSOMMERE FOR OSS SOM ER MER REDD VAKSINER OG LITT MER KRITISK.

Det ukrainske departementet for helse har kalt et moratorium på obligatorisk vaksinasjon mot meslinger og rubella. The President of Ukraine, Viktor Yushchenko, has insisted that vaccination is carried out on a voluntary basis only. Presidenten i Ukraina, Viktor Yushchenko har insistert på at vaksinasjon er utført på frivillig basis only. This comes after more than 100 pupils were taken to hospital, one of whom died after having been injected with a vaccine from India. Dette kommer etter mer enn 100 elever ble tatt til sykehus, en av dem døde etter å ha blitt injisert med en vaksine fra India.

Yahoo StumbleUpon Google Live Technorati Yahoo StumbleUpon Google Live Technorati Scoop del.icio.us Digg Sphinn Furl Reddit Scoop del.icio.us Graver Sphinn Furl reddit Last week Ukraine was shaken by the news of a teenager’s death. Forrige uke Ukraina ble ristet av nyheter av en tenåring døde. Senior pupil Anton Tishchenko died in intensive care in a hospital in the city of Kramatorsk in Donetsk Region after he’d been given the vaccine against measles and rubella (Tresivac ZA 26-X). Senior elev Anton Tishchenko døde på intensiven på et sykehus i byen Kramatorsk i Donetsk-regionen etter at han hadde fått vaksine mot meslinger og rubella (Tresivac ZA 26-X). Later, dozens more teenagers who’d received the same medication were rushed to hospital in Kramatorsk alone. Senere dusinvis flere tenåringer som hadde fått den samme medisinen ble rushed til sykehus i Kramatorsk alene. Similar situations were reported in the cities of Donetsk, Kharkov and Kremenchug amongst others. Liknende situasjoner ble rapportert i byen Donetsk, Kharkov og Kremenchug blant andre.

By Friday night a total of 87 people had been admitted to hospital with the same symptoms: high blood pressure, splitting headache, high temperature and sore throat. Av Fredag kveld hele 87 personer hadde vært innlagt på sykehus med de samme symptomene: høyt blodtrykk, deling hodepine, høy temperatur og sår hals.

Medical officials urged journalists not to spread “unverified frightening stories”. Medisinsk tjenestemenn oppfordret journalister til ikke å spre "ubekreftet skremmende historier". They said that the vaccine from the Indian enterprise Serum Institute of India, which had been delivered to Ukraine as humanitarian aid by UNICEF, is not just safe but considered to be “the best in the world”. De sa at vaksine fra indiske enterprise Serum Institute of India, som hadde blitt levert til Ukraina som humanitær hjelp av UNICEF, er ikke bare trygt, men anses å være "best i verden". They said this vaccine was certificated and registered in Ukraine, but never showed the above mentioned documents to the citizens. De sa denne vaksinen var sertifisert og registrert i Ukraina, men aldri viste de nevnte dokumenter til borgerne.

Schoolmates of the deceased Anton Tishchenko say they were told that the vaccination was obligatory and urgent. Schoolmates av avdøde Anton Tishchenko sier de ble fortalt at vaksinasjon ble obligatorisk og haster. Therefore many of them did not even have the time to inform their parents about the vaccination. Derfor er mange av dem ikke engang har tid til å informere sine foreldre om vaksinasjon.

”We’ll do everything not to lose any more lives,” said Vasily Knyazevich, the head of the Ministry of Health. "Vi vil gjøre alt for ikke å miste flere liv, sier Vasily Knyazevich, leder av departementet helsetilsyn. In turn, Ukrainian President Viktor Yushchenko has ordered a thorough investigation into the purchasing process of the medication. Igjen Ukrainian President Viktor Yushchenko har bestilt en grundig undersøkelse i innkjøpsprosessen av medisinering.

Hehe. og som eier av dette selskapet med base i India er selvfølgelig Merck og GlaxoSmithKline og ikke nok med det. Tenk på alle de fine meslingevaksinene de har sendt ut til Jensemanns vaksineprosjekt med GAVI-Fondet. De er flinke til å fortelle oss hvor mange som ble vaksinert, men ikke et kløyva ord om hvor mange som har krepert pga av vaksinen!

Skrevet

OK, skjønner at dere ikke vil se saken fra et annet perspektiv enn deres eget og dermed er jo enhver debatt egentlig meningsløs. Skjønner ikke helt hvor du vil med fortellingene dine, men noen plass i forskningsverdenen kan de vel neppe sies å ha.

Forskjellen på mitt og ditt bidrag er at mitt er et resultat av reell forskning (som dermed åpner for faglig diskusjon) og ditt er et sammensurium av svada det er umulig å forholde seg til pga manglende dokumentasjon og dårlige poenger.

Skrevet

Mine tanker til denne artikkelen er som følger:

Var det ene dødsfallet et vaksinert eller uvaksinert barn? Hvorfor sies ikke noe om dette?

Hvilke andre karakteristikker hadde den døde?

88,5 % uvaksinerte, eller 88,5% som ikke har fått meslingevaksine? Det er en vesentlig forskjell på dette...

Det ser ut til at mange fullvaksinerte fikk meslinger. Sier ikke dette noe om at argumentasjonen om flokkimmunitet her hjemmer er på tynn grunn? Til tross for vaksinasjonsdekning på nærmere 90% oppstår altså en epidemi?

Uten at jeg har lest hele artikkelen virker det som er lagt ut av den her ensidig og mangelfull med et formål om å øke vaksinasjonsoppslutningen (les økt salg og inntjening). En annen vinkling kunne vært "Meslingevaksinen virker ikke" eller hvis den døde var fullvaksinert "Meslingevaksinert døde av meslinger" eller "Tvilsom vaksinasjonspraksis"

Men som sagt, det er ikke mye penger å hente i vaksinasjonsskepsis og friske mennesker så det er desverre sjelden med negativ vinkling rundt vaksiner.

Skrevet

Du Anonym 07:19 spør oss hva vi tenker når vi leser det som ble lagt ut, altså om vi blir i tvil eller bare avfeier det, jeg forstår ikke hvorfor du er så misfornøyd med svarene, folk har svart deg.

jeg for min del tenker, så fint for de at de fortsatt har litt meslingvirus rundt seg - jeg er opptatt av hva diverse vaksiner fremkaller av andre farligere sykdommer når et virus blir borte sånn unaturlig.

en annen ting, hvordan vet de sikkert at dette spredte grunnet en uvaksinert gruppe, det kan godt hende det stemmer, men det står ikke hvordan de vet det. Så da blir jeg litt skeptisk til motivet deres.

Man hører jo stadig om meslingutbrudd andre steder og, steder med god vaksinasjonsdekning.

jeg er en av de som tviler sterkt på visse vaksiners virkning, men jeg vet ikke hvor god meslingvaksinen er sånn sett. Jeg har så vidt begynnt å sette meg mere inn i den også.

Jeg avfeide hele MMR'n første gangen jeg hørte om at det fantes noe så dumt.

Jeg har selv hatt meslinger, rødehunder og kusma som sikkert en haug andre her, hvorfor så livredde for disse barnesykdommene vi en gang så på som en helt vanlig og viktig ting vi skulle igjennom? Det er som noen nevner her i en annen post, vannkopper om 10-15 år kan bli helt vanlig å vaksinere i mot og folk vil tro at det er livsviktig.

Dokumentasjon på mine tanker har jeg desverre ikke, så da vinner vel du da ?

off topic: dere anonyme gjør meg forvirret, hvem skriver hva egentlig? kan dere ikke lage dere et tullenick som ingen kjenner til da - anonym 1 eller noe hadde hjulpet. :)

Skrevet

Du anonym 0719. Virker jo helt hysterisk.

Dårlig dokumentasjon? Når hele den Ukrainske helseministerens stab måtte gå etter denne fadesen og India nedsatte granskningskommisjoner for drapsvaksinene, så bør du vel heller følge med litt hva som foregår rundt omkring i verden.

Forskjellen på ditt bidrag som mest sannsynlig er skrevet av "ghost-writers" Noe du sikkert ikke vet hva er for noe og mitt. Er at min artikkel viser faktiske hendelser hvor uskyldige mennesker blir drept av vaksiner og alvorlig skadet. Din artikkel viser at 1 stk har dødd av meslinger uten at vi vet noe om denne personen var allerede en dødssyk pasient som var svekket.

Meslinger er harmløst.

Ghost-writers er Publiserte artikler som spesielt Merck&co benytter for å publisere medisinske artikkler, med fiktive navn. Og bare slapp helt av, de er ferska for lenge siden og de publiserte artiklene ligger til spott og spe slik at en kan lese dem hvis man vil. Lurer på om Merck har brukt Ghost-writers på Gardasilvaksinen, MMRV og resten av vaksinene sine.

Journalistikk er ofte bedre dokumentasjon enn publiserte artikkler. Den som graver, finner mye snadder. Sauehodeligaen svelger heldigvis alt rått og bruker unga sine og skyver dem forran seg i stor tro på at vaksiner er riktig.

http://www.nytimes.com/2008/04/16/business/16vioxx.html?ref=business

http://www.nytimes.com/2008/04/19/business/19ghost.html?_r=2&ref=health&oref=slogin

Sorry, men du støtter deg til studier som er kjent for å bruke litt spesielle og ikke fullt så medisinske aksepterte/nøytral referansekilder. Betal litt her og litt der og studier blir tilpasset slik produsentene ønsker. Ikke konspirasjon, men fakta.

Skrevet

jeg ler meg fillete av sånn møkka artikler, folk velger vel ganske greit hva slags stunt i form av vaksiner de skal utsette ungene sine for og hva slags propaganda de skal fylle de tomme hodene sine med, så lenge folk flest er konforme i henhold til indoktrinerte frykter kan de bare ha det så godt, finnes ikke rasjonalitet for 5 øre i denne artikkelen. bare mennesker med svekka dømmekraft og karakter vaksinere seg, og da er det vel kanskje ikke meninga at de skal overleve i det lange løp heller. jeg fatter ikke at dere som innehar en tanke skepsis i form av å drive dank inne på dette forumet ikke har tatt til dere noe av infoen her. er dere feige eller tror dere at dere skal få premie av folkehelsa for blind tiltro til et korrupt drittsystem? isåfall dere får ikke en økonomi-svibel til jul engang, ikke et jævla lite postkort med nisse eller jesusbarn på heller. tull dere inn i de skakke løgnene deres men forvent ikke noen form for støtte om ungene deres blir syke, der har allerede folkehelsa bevist sin gudommelige moralske svikt for lengst.

Skrevet

Oi da, store ord flyr omkring. Litt vel fjortis? God underholdning uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...