Gå til innhold

Maximilien, Maxemilia og Georgina?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er en av få (ser det ut til?) som synes Maximilian, uttalt som Max-i-mi-li-an (rett frem) faktisk er litt tøft. Nå er jeg litt glad i Max også da, så hadde vel brukt det som kallenavn (noe de fleste sikkert kommer til å gjøre uansett...). Maxemilia var rart, liker ikke Maxima o.l. heller. Blir veldig kronrprinsessen av Nederland.

Georgine er tøft, liker ikke med -a endelse, likner veldig på Georgia.

Annonse

Mener du, Vannmann32, at du har vært inne på Maximillian før som guttenavn? Men nå venter du jente, og tenker litt på navnene Maximilien, Maxiemilia og Georgina?

Jeg ville ikke kalt datteren min noen av disse. Maximilien blir litt for likt Maximilian, som er et guttenavn. Samme med Maxiemilia, da er Emilia mye finere. Dessuten er ikke Max noe kult å bli kalt for som jente.

Synes Maximilian er kjempepent til gutter, men kallenavnet fra min side, ville blitt Millian. :)

Georgina minner meg litt for mye om Georg, som jeg ikke liker i det hele tatt.

Venter du jente? :)

Synes alle tre er altfor pompøse. Du har da foreslått mye finere navn tidligere :-)

Vet om en liten gutt som heter Max, og synes det er mye finere enn det lange og vanskelige Maximillian. Maximilien synes jeg var en veldig rar skrivemåte for øvrig.

Annonse

Mirandaaa - vi har vært inne på Maximilian før, men slått det fra oss da vi synes det er litt tungt, samt at vi ikke liker kallenavnet Max eller Maxi... Så foreslo søsteren min dette igjen, eller Maximilien, som er et guttenavn, og vi tok navnene opp til revurdering.

Maxiemilia hadde jeg aldri hørt før min søster foreslo det, og jeg liker det heller ikke... Georgina har jeg tenkt på før, og liker veldig godt (forbinder det med tv-serien Pride and Prejudice), men det er tungt da. Har også tenkt på Gina...

Vel, ingen av disse blir aktuelle uansett, må bare lufte tanken :-) Vet for øvrig ikke om det blir gutt eller jente, vi har valgt å ikke vite kjønnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...