Gå til innhold

15 mnd mellom hvert barn!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har to tette?? Er det veldig slitsomt? Kommer vel helt sikkert ann på hvordan barna er :) Jeg er nemelig på vei med barn nummer to.. og det blir 15 mnd mellom dem :) Abort er ikke noe alternativ for meg!! Så jeg vil bare høre andres erfaringer. På godt og vondt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min søster klarte det flott med 13 mnd mellom hvert barn (siste født noe for tidlig, men ikke veldig mye) og hennes førstefødte var mye syk og mye på sykehus. Nå er de rundt skolealder begge to og er kjempeflotte unger:) Har mye glede av hverandre (på godt og vondt selvsagt)

Det er litt planlegging som må til. Og det blir som regel litt skjevfordeling av oppmerksomhet til barna, men det går kjempebra:) Bare huske å planlegge så mye som mulig før babyen kommer, og ha ALT i stand slik at spedbarnstiden går så smertefritt som mulig, da får man bedre tid til barnet som har kommet og barnet som allerede er i hus;) Og du burde la storesøster/bror få ta stor del i den første tiden med den lille, så h*n ikke blir så sjalu;) Og vær sikker på at du har barnehageplass til størstemann slik at du får ha permisjon med den lille så best som mulig. Men igjen, de første 2 ukene kan storebror/søster godt være hjemme med dere hvis det går slik at h*n føler at h*n er en del av det nye barnet:)

Skrevet

Har to tette-19 mnd mellom.Jeg har begge hjemme,så her går det i ett. Pappaen er borte halve året i tillegg pga jobb. Men man klarer det man må..

Har du største i barnehage blir det ikke noe problem,men skal du ha begge hjemme blir det nok hektiske dager på deg. Men som du sier så kommer det helt an på hvordan barna er,om de sover om natta-rolig el aktive.

Det kommer til å gå kjempebra-Lykke til!!

Skrevet

Her har vi 3 tette... 13 mnd mellom 1 og 2, 19 mnd mellom 2 og 3. Synes ikke to tette var noe problem i det hele tatt!:) Litt bal i starten bare, men det var faktisk verst da vi fikk den første... Da var jo alt nytt osv. Med nr.2 var vi mer forberedt.. Synes det ble mye mer upraktisk med 3, ift turgåing f.eks. Har du to tar man jo bare en tvillingvogn- Har alltid gått masse på tur, men etter at lillemor nr.3 kom, har det dabbet veldig av... Med to i trassalderen i tillegg til baby blir det ikke det helt store liksom.. Det dumme var vel egentlig at jeg ikke søkte barnehage til de to eldste før minstemann var 3 mnd. Nå som de er i barnehagen 3 dager i uka, koser vi oss veldig sammen... Vil bare si at jeg ikke angrer ett sek, på a jeg har tatt i mot alle mine 3... selvom de to siste ikke har vært planlagt.. Klart det var blitt i meste laget innimellom, men gleden er så ufattelig mye større enn slitet!! Det blir så mye kos og kjærlighet med 3 søte små... Skal sies at jeg jobber deltid... hadde aldri klart å jobbe fullt tror jeg, men det er jo de som klarer det også!:)

Skrevet

Er også lange tråder om dette på Pseudotvillingdebatten, i tilfelle du ikke har lagt merke til den i jungelen av debatter på dib:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...