MK73 Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Det pleier jeg å skrive når jeg må utsette møter på jobben min :-) Nå for tiden så arter også barneprosjektet mitt seg slik. Det er utrolig hvor gode man blir til å vente når man har holdt på med dette en stund. Man skjønner jo også at det ikke nytter å stresse og bli sur eller irritert over det, og egentlig så betyr jo en måned eller to fra eller til lite, i alle fall ikke mhp eggkvalitet eller sukessrate. Det er jo bare oss selv og de rundt oss som får lide når vi stresser og blir sure og sinte i tilfeller der det egentlig ikke er noen vits... Det gjør bare livet vanskeligere underveis - og det er viktig å huske på at livet lett kan gå oss hus forbi mens vi driver med dette babyprosjektet. Det er lett å bli oppslukt, men man skal ha et liv også, og det skal ikke minst de vi er mest glade i også få anledning til - helst da sammen med oss :-) Så til dere som er relativt nye i dette "gamet", tålmodigheten kommer litt etter hvert hvis dere blir tvungne til å bli ringrever som enkelte av oss andre - men jeg håper at dere bare såvidt er innom her for så å dra avgårde til 1.tri fortere enn svint!! I mitt tilfelle fikk jeg først beskjed om at jeg bare trengte å vente en syklus etter utskrapning før oppstart. Så var jeg på kontroll og fikk beskjed om at jeg måtte vente en syklus til for å være sikker på at alt var tilbake til normalen. Med min sedvanlige flaks kom dermed selvsagt påsken i veien. Så kom mensen et par dager tidligere enn forventet, men det går likevel ikke før påske, og jeg måtte derfor ved oppstart nå spraye en uke ekstra. Jeg sa vi måtte tenke på det, vi bestemte oss for at tre uker spray skal jeg tåle - og belaget oss på påskekontroll og uttak like over påske. Men når jeg ringer tilbake sier de at det må bli omtrent 4 uker på spray - og det orker jeg ikke nå, med alle bivirkningene jeg har. Klinikken anbefalte meg også å heller vente en syklus til. Jeg var så heldig å måtte spraye 5 uker pga påske ifjor, og det var ille for meg. Så da blir det oppstart først i neste syklus, dvs uttak/innsetting i starten av uke 19. ..men jeg venter tålmodig. God helg, damene mine!! Jeg er glad dere finnes! Klemme fra meg
lillebie på`n igjen Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Hei MK73 , denne ventinga er ikke til å holde ut noen ganger! etter jeg ble overstimulert første runde, måtte jeg vente 3-4 cykluser, for så å bli avbrutt av understimulering før jeg kunne starte på mitt 2 forsøk, som og gikk i vasken! Jeg håper jeg slipper å være "ringrev" her inne mye lengre nå , føler meg litt sånn noen ganger, når man føler "alle" får det til på 1. forsøk ! Jeg heier på deg MK73, og jeg håper du skal få bli mamma til et etterlengtet barn snart ) Den som venter på noe godt - venter ikke forgjeves! ( det er bare vanskelig å tro noen ganger) Ha en fortsatt fin helg ) klem fra meg
Alid@ Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Så fint du skriver det MK73:) Håper virkelig at ikke mange blir slitere som mange av oss her inne er;) Er helt enig, når man er en sliter så blir man vant til å måtte vente på alt mulig alt fra vente noen sykluser etter negativt forsøk, MA, time til hysteroskopi, time til konisering, time til lapraskopi osv før man får fortsette på sine forsøk og da går nå tiden og plutselig har man holdt på noen år uten å ha nådd målet sitt:( Men sånn er det desverre, vi får fortsette og være tålmodige til vi en gang får det etterlengtet barnet våres, og det gjør vi alle før eller siden;) Nytter ikke å sette seg ned å sture å være sint på verden,men klart det er lov å være lei seg innimellom vi som alle andre;) Trur av og til vi er med i verdensmesterskap i tålmodighet jeg, hadde dårlig tålmodighet før, og den har blitt testet opp til flere ganger de siste årene. Har tenk at man må jo være tålmodige med barn så dette er vel måten jeg blir testet på...Men nå må det vel være nokk, synes jeg er tålmodig som bare det... Hi,hi. Må også vente til over påske nå før vi skal ha fryseforsøk, går på en 3 mnders lang procrenkur etter en lap.skopi jeg hadde i januar, så jeg får vente tålmodig i lag med deg:) God helg til alle her inne!!!
Sarah70-har 2 gull Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Fy søren så kjipt, MK73. Håper den siste tids uhell betyr at du får KLAFF på neste forsøk! Jeg begynner med sprøyter imorra, og har uttak/innsett i uke 11. Vi rekker vi akkurat å treffe hverandre på 1. tri ;-)
Rose69 Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 Ja, tålmodighet er en dyd.D skal vært sikkert og visst. Jeg sprayet 3 uker sist gang...og tiden gikk såååå sakte.Jammen godt man har jentene her inne gitt :-) Min trøst og min styrke :-) Sender deg en go'klem MK73, følger spent med deg :-)
grace&hope Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 Jeg som er "ny" i dette blir helt imponert over pågangsmotet og tålmodigheten til dere som tydeligvis har holdt på med dette ei stund. Samtidig skjønner jeg at det er tunge stunder og tøffe tider også. Det er først nå, når jeg har begynt å sette meg inn i ting og tang rundt assistert befruktning, at jeg skjønner at dette ikke er bare, bare! Men en vakker dag blir det forhåpentligvis vår tur også! Og da kommer vi til å være så lykkelige, stolte og takknemelige:-) Masse lykke til, MK73! Og forresten, til dere mer erfarne, tusen takk for at dere er så flinke til å svare på spørsmål fra oss "nye".
Liza Leonore Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Vel talt MK73. Ingen tvil om at IVF er en prøvelse for psyken og ens tålmodighet testes til det ytterste. Livet er på vent hele tiden. Selv utsetter jeg stadig reiser, ny jobb osv fordi vi stadig forsøker å få et barn og IVF er den eneste måten det lar seg gjøre på. Vedrørende lang sprayperiode, Ved mitt forrige forsøk hadde jeg også ekstra lang sprayperiode, et forsøk som ble avbrutt og nedturen var ekstra tung å bære. Høres lurt ut å vente en ekstra måned med spraystart. Sitter selv og venter på at det skal bli fredag for da har jeg uttak og etter uttak blir det enda mer venting....det tar aldri slutt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå