Gå til innhold

Alex er min superhelt i dag;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som har fått med seg min lille gutt her inne vet at jeg har slitt mye pga klumpføttene hans... det har vært mange vonde tanker og følelser og ikke minst bekymringer:/ Og nå som han har blitt "stor" så har det at han henger en del etter med det motoriske plaget meg en del. Har følt at det er urettferdig osv, han er jo verdnes lykkeligste og herligste gutt, så han kunne ikke vært mer uaffestert av det faktum at han har liggi etter med en måned/halvannen. Men jeg ser på andre barn i samme aldersgruppe som ligger MILEVIS foran ham, ihvertfall med å krabbe, krype, sitte og stå. Han kan ingen av de overnevnte, men for noen få dager siden øynet jeg håp!

HAN AKKET SEG OPP I KRABBESTILLING! Og han stod i noen sekunder før han deiset ned igjen, man han var oppe! og i dag gjorde han det MED SKINNE!!! Ble helt paff jeg:) Dog var han mye mindre stødig, men kan jo ikke forvente at balansen er på topp når føttene er bundet sammen heller;)

Dagens GLADMELDING fra en sliten og bekymret mor:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig herlig å se han utvikler seg normalt selv med klumpfot, selv om det er litt senere enn andre. Kjenner ei som har en gutt med klumpfot (han er straks ett år) Han har hatt skinner på nettene kun tror jeg. Han har vært ekstremt tidlig ute med det meste, så klumpfot behøver ikke være noen hindring. :-) Men det vel forskjellige grader av dette også.

Skrevet

Det er herlig når det endelig skjer noe. Min sønn er også sen motorisk, pga av sykdom som gjør at han er svak i musklene. Han er 8 mnd (7 mnd på termin), i går begynte han å skyve seg bakover. Fysioterapeuten mener at han ikke kommer til å bevege seg på gulvet før til sommeren, men jeg har håp om at det kan skje før det.

Krabbing derimot, kan ta sin tid :)

Skrevet

ja det er herlig:) Så flott at din lille også er på vei;) Snakket en del med fysio om dette med utvikling og hastighet, og hun sa det at de barna som blir hengende etter pga sykdom utvikler seg raskere når de først begynner enn andre. Det har noe med at på de som utvikler seg "normalt" går hjernen og det motoriske hånd i hånd, men på de som er sene vil hjernen ha utviklet seg lengre når de først begynner å bevege seg, og da vil de skjønne det fortere;) Er godt å høre slikt, for da vil de jo ikke henge etter så lenge, bare i starten, og ta igjen de andre barna veldig fort;)

Vet ikke hvordan dette er med barn med muskelsvinnsykdommer (er det noe slikt din dønn har?) men fysioen vår mente det var slik for de fleste "sene" sykdomsbarna;)

Skrevet

Ble gla' jeg nå :)

Skrevet

Noe slikt ja :) Vil ikke komme nærmere inn på det her.

Håper det er slik du sier! Det stemmer bra med at det flere ting jeg har ventet lenge på skulle skje, men når det først har skjedd så skjer det andre ting med det samme som jeg ikke har rukket å vente på :)

Skrevet

Jeg håper at mitt innlegg kan være en trøst for andre med sykdomsbarn som henger etter:) Jeg har kjent på kroppen hvor vondt det kan være for foreldre å se barna sine henge etter, og da er det estra supergodt å se utviklingen komme som et skudd når den først begynner;)

Lykke til lene! og takk for gode svar fra alle dere andre:)

Skrevet

det er så deilig å få slike igjennombrudd..;) gratulerer..;)

hvor gammel er han?

Skrevet

8 mnd i går:) så henger 1-1,5 mnd etter sånn ca;)

Skrevet

Dette var et herlig innlegg å lese! Kunne formelig kjenne gleden til HI :)) Ble skikkelig glad når jeg leste innlegget.

Gratulerer så masse med en sterk og tapper gutt!! Det er så deilig å se når barna våre mesterer utfordringer, en blir så stolt i...ja, MAMMAHJERTET...

Skrevet

tusen takk sptemberprinsen! :) han er verdens beste;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...