Gå til innhold

Noen som har erfaring med Fluoxetin? (medisin)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vis meg et medikament hvor ikke bivirkninger er like langt som et vondt år...

ALLE medikamenter har bivirkerninger i mer eller mindre grad, noen alvorlige, noen mindre alvorlige, noen mennesker får ikke bivirkninger..

Eventuelle bivirkninger gir seg som regel i løpet av 2 uker...dersom de ikke er alvorlige da selvsagt.

Tror man må veie opp for hva som er det beste for DEG. Å bli bedre eller å leve med lidelsene...

Ingen erfaring med medisinen selv dessverre...

Har du gitt beskjed om at du er så skeptisk, til legen din? Kanskje du burde høre med h*n om andre hjelpende tiltak som f.eks terapibehandling eller innleggelse på poliklinikk!? Tror det er mye bedre enn fluoxetin, for fluoxetin skal kun brukes som kortidsbehandling av bulumi, og det er ikke bra for nervene dine. DU kan risikere nerver som fungerer som slitte gummistrikker etterpå. En venninne av meg har brukt fluoxetin i 6 år, pga depresjoner, og hun kan ikke gå 1 dag uten dem! og husk på at ved bulumi er dagsdosen60 mg, altså 40 mg mer enn ved depresjoner og tvangslidelser.

Jeg har veldig dårlig erfaring med fluoxetin selv. Brukte d 1 dag, og aldri mer. Det er det jævligste jeg har vært med på.

eg har gått på Fluoxetin i snart et år. Tar det sammen med et annet preparat. Hjelper meg veldig i forhold til angst og depresjon.

Ikke godt å si hvilket av preparatene om hjelper på hva, men denne kombinasjonen hjelper meg. Har heller ikke fått særlig bivirkninger, utenom trøtthet (men det inbiller jeg meg er det andre preparatet, som er et antipsykotikum). Alle medisiner har bivirkninger. Noen alvorlige, andre mindre alvorlige. Du må are veie det opp mot plagene sykdommen gir det. Se om det er verdt det. Dette er heller ikke medisiner du må ta resten av livet. Det er en periode. Og kan de hjelpe deg å få et pusterom og overskudd til å ta tak i problemene dine sammen med en terapeut, er det bra!

Husk bare at medisinene helbreder deg ikke, men de gir deg et pusterom. De kal hjelpe deg til å orke å ta tak i ting!

Fluoxetin (Fontex) har for meg vært en super start i behandlingen av spiseforstyrrelse. Det er en erfaring at det bare virker i starten, men da får man en kickstart på veien mot å komme ut av SF.

Jeg har blitt litt trøtt av dem, til tider, når jeg har gått på den høyeste dosen. Fordelen med Fontex er at man ikke går opp i vekt, i motsetning til mange andre antidepressiva.

Alle mulige bivirkninger står ramset opp i pakningsvedlegget; jeg fikk bare trøtthet og nattesvette i begynnelsen. De fleste bivirkninger er forbigående og mest i starten, så det å slutte etter èn dag, er typisk ikke lurt.

Jeg kan anbefale det, og jeg ville gitt det en sjanse. Og prøv det i minst fire uker før du konkluderer med noe.

Lykke til, og god bedring til deg!

Klem=)

Annonse

Kjenner jeg irriterer meg litt over uttalelsen din prebs, når du ikke vet bakgrunnen til hvorfor jeg sluttet med en gang, når du sier at det ikke er lurt å slutte etter en dag. Er du lege kanskje? Kroppen rekker ikke å bli "avhengig" etter en dag, så det har ingenting å si.

Jeg ville ikke ta dem, pga jeg ble helt apatisk likegyldig med en gang, datt ut av det hele og følte jeg satt ved siden av meg. Det var en forferdelig følelse. Og selv om det er forbigående bivirkninger som kun ville vart en knapp uke, så kunne jeg ALDRI fortsatt på den så lenge jeg er mamma. Det går ikke. Så jeg ringte ned til legekontoret og fikk snakket med min lege, forklarte situasjonen, og fikk beskjed om at det var bare å slutte med en gang.( nå skal det også sies at jeg fikk startdose 20 mg, som skulle økes gradvis til 60 mg på 3 dager) så jeg hadde jo ikke fått i meg mye av stoffet, men det va nok til at jeg ikke fungerte i det hele og det store. Var direkte skummelt.

Syns det er VELDig skummelt at man kan sitte her inne, uten noen som helst medisinsk utdanning, å oppfordre mennesker til å begynne med antidepressiva, kun utifra sin egen erfaring med medisinen.

VI mennesker reagerer meget forskjellig på stoffer, og det beste DU kan gjør HI, er å snakke med legen din.

Innleggelse på poliklinikk er en MYE bedre start på å komme seg utav dette, enn å begynne med stoffer man i tillegg ER skeptisk til.

Vel Babygullz, hi spurte om folks erfaring med Fluoxetin da.

Og da sier man jo sin mening utifra sin erfaring.

Min, og tydeligvis prebs erfaringer er positive, og da må vi jo få si det.

Det var helt i orden at du sluttet etter å ha tatt en tablett, hvis det føltes feil for deg. For andre kan man fint leve med den bivirkningen.

Jeg lever med denne følelsen av å ikke være helt tilstede, litt utenom meg selv på en måte. Og jeg har barn. Klart det er kjipt, men det gåt fint. Jeg vet jeg må. For en periode ihvertfall.

Ja, medisiner kan både virke og være litt skumle, men av og til tror jeg det kan være nødvendig. I allefall for min egen del. Synes ikke det er feil å oppfordre hi til å prøve medisinene litt lengre, når legen har vurdert at hun kan ha hjelp av den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...